12

مهر

1403


اجتماعی

24 مرداد 1403 13:23 0 کامنت

ساکنان محدوده غرب بندرعباس از تولید آلودگی نیروگاه برق بندرعباس گلایه گردند. به گفته ساکنان این منطقه، خطرات ناشی از افزایش آلودگی نیروگاه شرایط زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده و بر نگرانی مردم افزوده است.

 

یکی از ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار صبح ساحل از آلودگی بالای هوا در این محدوده ابراز ناراحتی کرد و گفت: این مازوت سوزی ها سلامت ساکنان این منطقه را به خطر انداخته است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر آن به دلیل فاصله کوتاه نیروگاه صنعتی با شهر بندرعباس که حدود ٢٠ کیلومتراست؛ معضلات آلودگی محیط‌زیست مخصوصا آلودگی آب‌وهوا زندگی مردم را تحت اشعاع قرار داده است.

 

به گفته‌ی این شهروند: روستا‌ها و ساکنان محدوده غرب بندرعباس سال‌هاست از آلایندگی بالای هوا رنج می‌برند و مشکلاتی ازجمله بیماری‌های پوستی و مشکلات تنفسی در این قسمت از شهر فراگیر شده است.

 

نیروگاه بندرعباس با داشتن چهار دودکش و مصرف سوخت سنگین در حجم بالا یکی مهم‌ترین منابع آلاینده هوا در استان به شمار می‌رود. و یکی از عمده‌ترین دلایل آلودگی هوای ایجادشده از فعالیت نیروگاه استفاده از سوخت فسیلی مازوت است که با توجه به استهلاک سیستم‌های کنترل آلودگی، این امر باعث تولید ترکیبات آلاینده بیشتری نسبت به سایر سوخت‌ها شده است. پیش‌ازاین مدیرکل محیط‌زیست هرمزگان گفته بود: نیروگاه تولید برق بندرعباس از آلودگی بسیار بالایی برخوردار است و موجب نارضایتی ساکنین غرب بندرعباس شده است.

 

 

دیدگاه ها (0)
img