12

مهر

1403


حوزه خلیج فارس

25 مرداد 1403 08:28 0 کامنت
 نگاهی به عرب‌نیوز 
پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی روز سه‌شنبه پس از درگذشت زید الرفاعی، نخست‌وزیر سابق اردن، به ملک عبدالله، پادشاه اردن تسلیت گفتند.
ملک سلمان و ولیعهد محمد بن سلمان در پیام‌های تسلیت خود از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی خواستار شدند.به گزارش رویا نیوز، الرفاعی روز دوشنبه در سن 87 سالگی درگذشت. او ابتدا در سال 1973 به نخست وزیری رسید و بعداً در سال 1985 برای بار دوم در این سمت به مردم کشور خود خدمت کرد.
     
امیر استوارنامه هفت سفیر جدید را دریافت کرد
 نگاهی به عرب‌نیوز 
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی صبح روز سه‌شنبه استوارنامه هفت سفیر جدید در کشور قطر را در دفتر دیوان امیری خود دریافت کرد.
امیر قطر استوارنامه محمد بن علی القاتم سفیر پادشاهی بحرین، نورمرود محمودعلی سفیر جمهوری تاجیکستان، خوزه رافائل آویلا سفیر جمهوری پاراگوئه، تیرنو عبدالله سو سفیر جمهوری گینه و عده‌ای دیگر از سفرای منسوب شده را در دفتر خود دریافت کرده و ضمن خیر مقدم به سفرای جدید، برای آنان در انجام وظایف محوله و برای توسعه و رشد بیشتر روابط بین کشور قطر و کشورهایشان آرزوی موفقیت کرد.
   
گزارشی از جلسه‌ی کابینه‌ی عربستان سعودی در روز سه‌شنبه
 نگاهی به عرب‌نیوز
 
این کابینه روز سه‌شنبه بر حمایت عربستان سعودی از تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تاکید کرد. 
خبرگزاری عربستان سعودی نیز گزارش داد، آن‌ها بر ضرورت حرکت برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل، دستیابی به صلح و اعطای حقوق مشروع فلسطینیان تاکید کردند.
کابینه سعودی همچنین از تلاش‌ها و مشارکت‌های پارلمان عرب در مجامع بین‌المللی قدردانی کرد و از اشتیاق پادشاهی این کشور برای تحکیم همکاری‌ با کشورهای عربی به گونه‌ای که به تحکیم امنیت و ثبات کمک کند و شرایط را برای توسعه و رشد پایدار فراهم کند، سخن گفت.
در ادامه آن‌ها همچنین دیدار محمد بن سلمان ولیعهد و عادل بن عبدالرحمن العصومی رئیس پارلمان عرب در جده را در هفته گذشته بررسی کردند؛ که طی آن العاصومی مدال رهبری را به محمد بن سلمان اهدا کرد. 
این مدال برای قدردانی از مواضع پیشگامانه ولیعهد سعودی در دفاع از مسائل کشورهای عربی و تقویت اقدامات مشترک اعراب اعطا شد در ادامه نیز در این جلسه تلاش‌های مسئولین را برای افزایش کنش‌های بین‌المللی خود در زمینه پایداری و حفاظت از محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت.
این تلاش‌ها شامل کنش‌هایی برای توسعه و گسترش ذخایر سلطنتی با توجه به اهداف استراتژیک است که بر حفاظت از حیات وحش و حمایت از جنگل کاری و اکوتوریسم تمرکز دارد.
دیدگاه ها (0)
img