12

مهر

1403


اجتماعی

29 مرداد 1403 08:25 0 کامنت
دادستان مرکز استان هرمزگان از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده باند سازمان یافته قاچاق سوخت در این استان خبر داد .به گفته عارف اکبری‌ در حال حاضر برای 500 نفر از متهمان کیفرخواست صادر شده است، پنج نفر از اعضای اصلی این پرونده موسوم به مغازه‌های تعویض روغنی و مراکز معاینه فنی بازداشت هستند و تعدادی با قرار وثیقه های  سنگین آزاد شدند. پرونده‌ای که  اواخر مهرماه سال گذشته تشکیل و منجر به شناسایی بیش از دو هزار متهم و ۸ سر شبکه و مهره های اصلی شد.  
  

فلش بک به 9 ماه قبل

اول آبانماه سال گذشته،مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست با خبرنگاران بیان داشت که اکثر این افراد از اتباع غیرمجاز بیگانه بودندوطی 10 روز کار نظارتی و اطلاعاتی،محل دپو سوخت این باند درنقاط مختلف استان شناسایی شدند.
 محل دپو سوخت نیز در مغازه های تعویض روغنی و مرا کز معاینه فنی روستای دشت امام بندرعباس بود،از این باند پنج هزار کامیون، تریلر و خودروی سوخت کشف شد. قاچاقچیان‌در پوشش مغازه‌های تعویض روغنی و مراکز معاینه فنی اقدام به دریافت و دپو سوخت خودروهای سنگین می کردند و افراد پس از سوختگیری،به یک مغازه تعویض روغنی می رفتند، این سوختها را آنجا تخلیه می کردند. سپس سوختها به یک مرکز معاینه فنی و از آنجا با خودروی نیسان به سمت شهرستان میناب و دریا منتقل می شد. این موضوع  با عنوان" شبیخون به مافیای سوخت"در شماره 4987 روزنامه صبح‌ساحل درج شده است که قهرمانی از کشف ۵ هزار و ۵۹۰ دستگاه کامیون، تریلر و خودروی سواری که در امر قاچاق سوخت در این باند مشارکت داشته اندخبر داد.
وی حجم تخلف در این پرونده را اینطور بیان  کرد  که در هر ساعت، ۱۸ خودرو و کامیون تنها از یک محل دپو اقدام به تخلیه و بارگیری سوخت می کردند.
      

 اجاره اراضی باغات اطراف به قاچاقچیان 

‌ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا برای مقابله با قاچاق سوخت، اظهار کرد: 9 نفر از متهمین اصلی این پرونده، متولیان، صاحبان املاک و... هستند و دیگر متهمان رانندگان و مالکان خودرو‌های حامل سوخت قاچاق هستند.اکبری گفت:از اعضای این شبکه بزرگ قاچاق سوخت، تجهیزاتی چون دستگاه‌های "دی وی آر" و یک حافظه 4 ترابایتی حاوی اطلاعات مهمی از تخلیه سوخت قاچاق کشف شده است که نشان دهنده حجم فعالیت گسترده آن‌ها است.وی افزود: در جریان تحقیقات قضایی تعداد زیادی خودرو متعلق به قاچاقچیان سوخت توقیف شد و ضمن شناسایی بارانداز و انبار بزرگ قاچاق سوخت،مشخص شد حتی اراضی باغات اطراف این محل نیز قطعه بندی و به قاچاقچیان اجاره داده شده بود.
 

استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با تاکید بر اینکه  در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت در استان، به اقدامات سنتی بسنده نشده است ادامه داد:مبارزه با قاچاق مسئله‌ای چند بعدی است که‌سایر موضوعات را نیز در خود جای می‌دهد. وی برای مبارزه با قاچاق سوخت و ریشه‌کن کردن این مسئله در استان هرمزگان علاوه بر مبارزه در میدان، اقدامات نرم‌افزاری نیز برای پیشگیری از بروز و گسترش این مسئله در حال انجام است.اکبری با اشاره به اقدامات پیش‌دستانه برای جلوگیری از قاچاق سوخت،  تصریح کرد: تیم‌های مختلف کنترل و نظارت بر توزیع سوخت را در جایگاه‌ها مستقر کرده‌ایم و علاوه بر آن با استفاده از دوربین‌های نصب شده در اماکن حساس، تمام خودرو‌ها و کامیون‌هایی که ده‌ها بار در روز سوخت‌گیری می‌کنند شناسایی و توقیف می‌شوند.دادستان مرکز استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطان مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.
روزنامه صبح ساحل
دیدگاه ها (0)
img