12

مهر

1403


حوادث

08 خرداد 1391 09:40 0 کامنت

 صبح ساحل، حوادث _  رانندگان متخلف بیش از 50 میلیارد ریال برابر قانون جرایم جدید، اعمال قانون شدند .

فرمانده پلیس راه استان با بیان این مطلب گفت: در این رابطه بیش از 35 هزار نفر به علت سرعت غیر مجاز و بیش از 3 هزارو 800 نفر به علت استفاده از تلفن همراه  درحین رانندگی اعمال قانون شدند.سرهنگ علی  مجیدزاده در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با نمره منفی اظهار داشت:در سال گذشته  47 جلد گواهینامه  و در دو ماهه امسال 8 جلد گواهینامه از رانندگانی که بیش از 30 نمره منفی داشتند  اخذ شده که  در مرحله اول 3 ماه بایگانی می شود. وی از تشدید  اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی مصوب شده در سال 90 خبر داد که ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه از تمام ابزار قانونی در راستای کاهش تخلفات جاده ای و ارتقای فرهنگ ترافیک استفاده می کنند. و در این راستا برای ارتقای کاهش تلفات جاده ای  آموزشهایی در مدارس ، روستاها، ترمینال مسافربری و باربری  انجام شده است.سرهنگ مجیدزاده در خصوص آمار تصادفات در محورهای استان گفت: بیشترین وقوع تصادفات جاده ای در حوزه شرق با 39 درصد بوده است و حوزه شمال استان با 36 درصدو همچنین در محورهای غرب 25 درصد تصادفات را شامل شدند. وی این را هم بیان کرد که 50 درصد تصادفات فوتی، 50 درصد تصادفات جرحی و 24 درصد آمار خسارتی در محورهای شرق استان رخ داده است.این مقام مسوول تصادفات محورهای  شمال استان  را 29 درصد تصادفات فوتی، 25 درصد جرحی و 50 درصد مربوط به تصادفات منجر به خسارت  نام برد.وی ادامه داد: 21 درصد تصادفات فوتی، 5 درصد تصادفات جرحی  و 26 درصد خسارتی مربوط به محورهای غربی استان است. سرهنگ مجیدزاده 72 درصد حوادث جاده ای را در جاده های اصلی و 28 درصد در محورهای فرعی دانست.

افزایش آمار تصادفات جاده ای

فرمانده پلیس راه استان از افزایش 9 درصد آمار تصادفات برون شهری در دو ماهه سال جاری بیان کرد و تصریح نمود:  در این مدت حوادث رخ داده در جاده های استان، 541 مورد بوده است.

به گفته سرهنگ مجیدزاده، تصادف فوتی نسبت به سال گذشته 5 درصد با 71 نفر، تعداد متوفی 10 درصد با 8 نفر کاهش داشتیم و همچنین در این دو ماهه،  تصادفات جرحی 37 درصد  با 297 مورد و تعداد مجروحان با 26  درصد با 588 نفرمجروح افزایش داشته است.در خصوص تصادفات خسارتی 15 درصد با 182 مورد کاهش نشان می دهد.وی بیشترین علت تصادفات را در استان تخطی از سرعت مطمئنه  26 درصد،عدم توجه به جلو با 23 درصد، عدم رعایت حق تقدم 15 درصد و انحراف به چپ 8 درصد برشمرد.

23  در صد تصادفات در شب

سرهنگ مجیدزاده بیشترین زمان علت وقوع حوادث جاده ای را  بین ساعات  20تا24 با  23 درصد و 12 تا 4 بعدازظهر با 18 درصد تصادفات اعلام کرد.

50 درصد تصادفات با پراید

وی  از نوع خودرو ها در تصادفات مطالبی بیان نمود که 52 درصد حوادث مربوط به سواری اکثرا پراید و پژو،18 درصد مربوط به کامیون و 14 درصد مربوط به موتورسیکلت به ثبت رسیده است. سرهنگ مجید زاده در تصادفات وسایل نقلیه با یکدیگر 52 درصد حوادث مربوط به برخورد خودروهای سواری ( پراید و پژو)، 18 درصد مربوط به کامیون و 14 درصد نیز مربوط به  موتور سیکلت سواران دانست. وی این را هم اضافه کرد که 38 درصد حوادث مربوط به  بهم خوردگی خودروها، 30 درصد مربوط به واژگونی و 26 درصد تصادفات مربوط به موتور سیکلت است.

کاهش یک سوم آمار مرگ و میر با مهار موتور سیکلت سواران

فرمانده  پلیس راه هرمزگان گفت: تعداد یکهزارو 600مورد در خصوص عدم استفاده از کلاه ایمنی اعمال قانون شد(در دو ماه گذشته) و تعداد2هزارو 300دستگاه موتورسیکلت متوقف شدند، اگر موتور سیکلت سواران را بتوانیم در استان مهار کنیم یک سوم آمار فوتی ها در هرمزگان کاهش می یابد، در راستای استفاده از کلاه ایمنی تعداد 4380 نفر در 12 روستای هرمزگان توسط پلیس آموزش دیدند.

برخورد با مسافربرهای شخصی

وی گفت:حمل مسافر با وسیله شخصی ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود، در این خصوص تاکنون تعداد هزار و 400 نفر مسافر کش شخصی اعمال قانون شدند، در ضمن هر سواری شخصی  که اقدام به مسافربری کند مبلغ 30 هزار تومان جریمه می شود.

تصادفات زیر 30 میلیون ریال بدون حضور پلیس

سرهنگ مجیدزاده  تصریح کرد: تصادف های زیر 30 میلیون ریال باید با سازش و تفاهم رانندگان خودرو  با یکدیگر و همراه داشتن مدارک به مراکز بیمه مراجعه و مراتب خود را بدون حضور پلیس  پیگیری کنند، اگر خودرو غیر قابل حرکت باشد باید نسبت به ایمن سازی جاده اقدام شود.

انجام تست اعتیاد

فرمانده پلیس راه استان  از تست سلامت رانندگان گفت: سال گذشته 139 مورد از رانندگان وسایل نقلیه در سطح جاده های استان هرمزگان  جهت تست سلامت مورد آزمایش قرار گرفتند که تعداد 68 نفر جواب آزمایش آنها مثبت ( معتاد) بود، اما در سال جدید تعداد 107 مورد تست سلامت رانندگان انجام شد که تعداد 47 مورد آزمایش آنها نیز مثبت(معتاد) شد.  

دیدگاه ها (0)
img