12

مهر

1403


اقتصادی

30 مرداد 1403 08:33 0 کامنت
اصفهان‍ی‌ها از محدوده سواحل شهرستان سیریک نمی‌گذرند. پس از پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌های مستمر اهالی سه روستای بنداران، کناردان و زیارت شهرستان سیریک، احداث این آب شیرین کن در روستای بنداران متوقف شد حال اما به نظر می‌رسد قرار است این آب شیرین کن دو میلیون متر مکعبی، 8 کیلومتر آن طرف‌تر و در روستای زیارت بزرگ احداث شود. 
    
به گزارش صبح ساحل، عضو شورای اسلامی روستای کناردان و یکی از نمایندگان پیگیری‌کننده این مهم، در این باره توضیح داد: با توجه به پاسخ علمی و کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست، شیلات ایران، اداره کل محیط زیست هرمزگان، اداره کل شیلات هرمزگان، کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و مخالفت صریح با استقرار آب شیرین‌کن طرح انتقال آب به صنایع اصفهان از ساحل بنداران و تاکید بر جابجایی پروژه مذکور به مکانی مناسبت و فاقد سکونت همچنین مخالفت ساحل‌نشینان شهرستان سیریک به‌خصوص شهروندان روستاهای بنداران، کناردان و زیارت بالاخره مسئولین امر تسلیم خواسته به‌حق مردم شدند و دستور جابجایی پروژه را صادر کردند.
«محمد قیصری»، با اعلام این خبر افزود: مجریان طرح با اندک تغییری اصرار بر اجرای پروژه در ساحل روستای زیارت بزرگ را دارند. وی با اشاره به اینکه فاصله بین روستاهای زیارت و بنداران کمتر از ٨ کیلومتر است، گفت: این جابجایی از نظر سطح پوشش آلایندگی دریا و تاثیر سوء بر معیشت مردم و جامعه صیادی روستاها تفاوتی با مکان قبلی ندارد.
عضو شورای اسلامی روستای کناردان با بیان اینکه خواستار جابجایی اصولی طرح برابر نظر کارشناسان مربوطه هستیم، اضافه کرد: از مجمع نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نماینده محترم حوزه شرق استان درخواست می‌کنیم نسبت به جابجایی پروژه به یکی از نقاط ۴ گانه‌ای که مشاور مذکور طرح شناسایی کرده‌اند  همکاری و مساعدت کنند.
  
نمایندگان اجازه ایجاد آب شیرین کن را ندهند
رئیس شورای زیارت بزرگ شهرستان سیریک در این باره گفت: مخالف احداث آب شیرین کن صنایع اصفهان در روستای زیارت بزرگ سیریک هستیم. «داد محمد زارعی»، با بیان اینکه این جا به جایی همان اثرات مخرب را دارد، افزود: بنده به عنوان نماینده این روستا اعتراض خود را نسبت به ایجاد این آب شیرین کن بزرگ مقیاس در این محدوده اعلام می‌کنم. از مسئولین استانی و نمایندگان نیز تقاضا می‌کنم این موضوع را پیگیری کنند و اجازه ندهند این آب شیرین کن با این حجم از اثرات مخرب زیست محیطی در این محدوده ایجاد شود.

دیدگاه ها (0)
img