12

مهر

1403


حوزه خلیج فارس

01 شهریور 1403 08:40 0 کامنت
به‌دلیل تخمین‌هایی که نشان می‌دهد ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافته و انتظار می‌رود که تنش‌ها در خاورمیانه کاهش یابد، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت.
بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 9:30 صبح به وقت عربستان با 11 سنت یا 0.1 درصد کاهش به 77.09 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 14 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 73.03 دلار رسید.
به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 347 هزار بشکه افزایش یافت. به گفته این منابع، با این حال، ذخایر بنزین و تقطیر به ترتیب 1.04 میلیون بشکه و 2.25 میلیون بشکه کاهش یافته است.
ایالات متحده بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت در جهان بوده و ذخایر رو به رشد آن، نشان دهنده عرضه بیش از حد است که می‌تواند قیمت‌ها را  تحت فشار قرار دهد. برآوردهای رسمی موجودی نفت خام ایالات متحده قرار است روز چهارشنبه ساعت 5:30 بعد از ظهر منتشر شود.
در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، سفر خود به خاورمیانه را با هدف کمک به میانجیگری برای توافق آتش بس در غزه به پایان رساند.
بلینکن و میانجی‌های این درگیری؛ مصر و قطر امیدها را برای پیشنهاد آتش‌بس آمریکا افزایش داده‌اند و این پیشنهاد می‌تواند شکاف‌های بین دو طرف را در جنگ 10 ماهه کاهش دهد.
استراتژیست‌های شرکت ING گفتند: «امید به آتش‌بس بین اسرائیل و حماس، همراه با نگرانی‌های مداوم تقاضا، بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است. در حالی که تقاضای ضعیف‌تر چین، دیگر مصرف‌کننده‌ی بزرگ جهان، به ما گزارش شده است، پالایشگاه‌ها در سرتاسر جهان در بیشتر روزهای ماه اوت تحت فشار بوده‌اند، که این امر نشان دهنده‌ی این است که نگرانی‌ها در باب روند قیمت تنها به چین اختصاص ندارد و تحت تاثیر دیگر فاکتورهای موجود نیز قرار گرفته است.»
کشمکش‌های اقتصادی در بزرگترین واردکننده نفت خام، چین، به دلیل حاشیه‌های ضعیف فرآوری و تقاضای کم سوخت، فعالیت در پالایشگاه‌های دولتی و مستقل را محدود کرده است.
داده‌های گمرک این هفته به تحلیل‌گران نشان داد که واردات نفت خام از تامین کننده اصلی، روسیه، در ماه جولای 7.4 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت، در همین حال نیز واردات نفت کوره برای سومین ماه متوالی با کاهش مواجه شده است.
روزنامه صبح ساحل

تگ ها:

دیدگاه ها (0)
img