نیمی از کودکان غزه واکسن فلج اطفال دریافت کردند



آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد بیش از ۳۵۰ هزار کودک در نوار غزه واکسن فلج اطفال را دریافت کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، با گذشت ۵ روز از آغاز روند واکسیناسیون کودکان غزه در مقابل بیماری فلج اطفال، آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که تاکنون در غزه بیش از ۳۵۵ هزار کودک این واکسن را دریافت کرده‌اند. 

به گزارش الجزیره، این آژانس سازمان ملل اعلام کرد هدف نهایی آن واکسینه کردن تمامی ۶۴۰ هزار کودک در نوار غزه است و تا چند روز آینده برای دستیابی به این هدف به کار خود ادامه خواهد داد.

در همین حال، وزارت بهداشت غزه روز گذشته هشدار داد که ارتش صهیونیستی از ورود تیم واکسیناسیون به برخی مناطق جنوبی نوار غزه جلوگیری کرده است. گفته می‌شود قرار بود یک گروه روز پنجشنبه به سمت فرمانداری «خان یونس» و مناطق جنوب نوار غزه که درصد زیادی از کودکان در آن سکونت دارند، حرکت کنند، اما نیرو‌های اشغالگر مانع ورود آنان شدند.

فرآیند واکسیناسیون فلج اطفال در غزه پس از آن آغاز شد که پزشکان تشخیص دادند یک کودک ۱۰ ماهه در نوار غزه برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته به این بیماری مبتلا شده است. در حالی که فلج اطفال سال‌ها در غزه ریشه‌کن شده بود، به دلیل حملات مداوم رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی و همچنین تاسیسات آب و فاضلاب و مستقر شدن تعداد زیادی از مردم در اردوگاه‌های پناهندگان با حداقل امکانات بهداشتی، این بیماری مجددا به غزه بازگشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها