انتقال مادر باردار پرخطر از جزیره هرمز به بندرعباس با بالگرد اورژانس هوایی


نویسنده: معصومه نعمتی

مدیر حوادث و اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انتقال مادر باردار پرخطر (زایمان زودرس) از جزیره هرمز به بیمارستان شریعتی بندرعباس توسط بالگرد اورژانس هوایی در عصر امروز  17 شهریورماه خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین قاسمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به گزارش ارسالی درمورد زایمان زودرس مادر 16ساله باردار پرخطر که زایمان اول او نیز بوده، تصمیم بر انتقال بیمار با بالگرد از جزیره هرمز به بیمارستان شریعتی بندرعباس گرفته شد.

وی گفت: عصر امروز با تریاژ تلفنی 115 و مدیریت بحران جهت هماهنگی‌های لازم برای انتقال مادر باردار با بالگرد تماس حاصل شد و واحدهای مربوطه از آمادگی تیم پرواز جهت انجام ماموریت انتقال بیمار جویا شدند.

مدیر حوادث و اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های لازم و اقدامات پزشکی جهت حفظ و پایداری وضعیت مادر باردار 16ساله در حین پرواز، بیمار جهت انتقال با بالگرد آماده شد. بیمار مورد نظر توسط تیم پزشکی و کارشناسان خبره از جزیره هرمز به بیمارستان تخصصی شریعتی بندرعباس منتقل شد.

قاسمی گفت: استفاده از بالگرد اورژانس برای انتقال بیماران در مناطقی مانند جزیره هرمز، نقش حیاتی در نجات جان بیماران ایفا می‌کند.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه ماموریت‌های اورژانس در جزیره هرمز، به ویژه انتقال بیماران باردار با زایمان زودرس و سایر بیماران اورژانسی، افزود: از ابتدای سال تاکنون، شش بیمار دیگر نیز با اورژانس هوایی از جزیره هرمز به بندرعباس منتقل شده‌اند که این موضوع نشان از افزایش نیاز به خدمات اورژانس هوایی در این منطقه است.

مدیر حوادث و اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه انتقال دریایی همچنان به‌عنوان یک روش مهم برای انتقال بیماران در جزیره هرمز محسوب می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر انتقال هوایی، 148 بیمار نیز با استفاده از شناور از جزیره هرمز به بندرعباس منتقل شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های اورژانسی در جزیره هرمز، عنوان کرد: همچنین کارشناسان فوریت‌های پزشکی در جزیره هرمز از ابتدای سال تاکنون، 309 ماموریت برای رسیدگی به مصدومان انجام داده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها