12

مهر

1403


فرهنگی و هنری

18 شهریور 1403 18:57 0 کامنت

سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت از تاریخ 17 شهریور 1403 در سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبی بندرعباس، آغاز به کار کرد.

 


به گزارش صبح ساحل، انجمن سینمای جوانان ایران دفتر استان هرمزگان با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور پویایی جریان فیلم سازی در استان و شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه و ایجاد رقابت سازنده بین فیلم سازان، سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت از تاریخ 17 شهریور 1403 آغاز و تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت.
در این دوره از جشنواره آثاری که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه با توجه به سینمای بومی ، پوشش و لباس محلی اقوام هرمزگان تا حجاب کامل، جوانی جمعیت و تاکید بر هویت بخشی ملی دریای خلیج فارس بودند از اهمیت ویژه ایی برخوردار و در اولویت انتخاب و داوری قرار گرفت.
این دوره جشنواره در دو بخش استانی و ملی در حال برگزاری است که منظور از ملی همه استان های همجوار با دریا (هرمزگان / بوشهر/ سیستان و بلوچستان / خوزستان / گلستان / مازندران / گیلان ) و به منظور حفظ گنجینه های ارزشمند میراث فرهنگی می باشد.
اعلام عمومی فراخوان جشنواره خرداد ماه 1403 و آخرین مهلت ارسال آثار 10 مردادماه بود که با توجه به استقبال زیاد و درخواست هنرمندان تا 25 مردادماه تمدید شد.
شورای سیاست گذاری سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت: اسمعیل جهانگیری / ابراهیم احمدی / سعید عبدلی زاده/ ایمان مراد کهوری / انوشیروان پیشدار /محمود شاکری / محمود شهبازی /علی خائف / خوبیار سالاری / فروزان کهوری نژاد
شورای اجرایی سیزدهمین جشنواره فیلم اریبهشت: غفور شهبازی / آرسان صفا / محسن دهقانی /عماد صادقی / محسن عباسی / زهرا کریمی
اعضا هیا ت انتخاب سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت: ایمان مراد کهوری /ابراهیم احمدی / سید رضا هاشمی زاده
اعضا هیات داوران سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت: پیروز کلانتری / داریوش غریب زاده / خوبیار سالاری
آثاررسیده به دبیرخانه ازشهرستان های: بندرعباس / رویدر / میناب / جاسک / فین / قشم /بستک می باشد.
آثار رسیده به دبیر خانه سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت: 143 اثر
آثار منتخب در بخش ملی: 11اثر و 40 اثر در بخش استانی
سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت صبح ها از ساعت 9 الی 13، نشست آموزشی با موضوع: ایده یابی از موضوع های بومی با حضور استاد داریوش غریب زاده؛ و عصر های نمایش فیلم های بخش مسابقه از ساعت 17 الی 21 در فرهنگسرای طوبی برگزار می گردد.

جلسه نقد و بررسی آثار هر روز از ساعت 21 الی 22:30 و اختتامیه جشنواره 20 شهریور ماه 1403 ساعت 19 در مکان سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبی خواهد بود.

دیدگاه ها (0)
img