11

مهر

1403


خواندنی‌ها

24 شهریور 1403 15:30 0 کامنت

افزایش میزان چربی در کبد می‌تواند منجر به کاهش فعالیت آن شود. به‌منظور رفع این مشکل می‌توان از راهکارهای مختلفی از جمله حجامت کمک گرفت. برای دانستن اینکه آیا حجامت برای کبد چرب مفید است یا خیر در ادامه با ما همراه بمانید.

آیا حجامت برای کبد چرب مفید است؟

حجامت؛ یک راهکار درمانی سنتی برای کبد چرب

تشخیص دادن کبد چرب تنها از عهده پزشکان برمی‌آيد. پس از اینکه وجود این بیماری تأیید شد، می‌توان در کنار راهکارهای مربوط به پزشکی مدرن از حجامت نیز استفاده کرد که دو نوع دارد. در روش اول که به آن حجامت خشک می‌گوییم، هیچ‌گونه تیغی بر بدن زده نمی‌شود و خون خارج نخواهد شد. روش دوم که با عنوان حجامت تر شناخته می‌شود، شامل تیغ زدن به بدن و بیرون راندن خون کثیف است.

متخصصان طب سنتی بیان می‌کنند که به‌کارگیری هر دو روش حجامت جهت درمان کبد چرب لازم است. این موارد به ما کمک می‌کنند تا غلظت خون را به حد قابل‌قبولی کاهش دهیم تا عملکرد کبد بهبود یابد. اگرچه تحقیقات پزشکی دقیقی در این رابطه انجام نشده است، اما با توجه به اطلاعات ارائه‌شده از حکمای قدیمی طب سنتی می‌‌توان دریافت که حجامت برای سالیان دراز به‌عنوان درمان اصلی کبد چرب در نظر گرفته شده است. سایت ejpt.journals در این باره گفته است:

Cupping reduced insulin resistance and liver transaminase value in diseased persons with NAFLD. In addition, it improved their lipid profile.

حجامت باعث کاهش مقاومت به انسولین و ارزش ترانس آمینازهای کبدی در افراد مبتلا به NAFLD شد. علاوه بر این، پروفایل لیپیدی آنها را بهبود بخشید.

حجامت می‌تواند سطح اکسیژن خود را افزایش دهد که خود یک عامل جانبی مناسب جهت تسریع بیماری کبد چرب است. در اکثر موارد، در کنار حجامت از گیاهان دارویی نیز برای درمان این بیماری کمک گرفته می‌شود. گیاهانی همچون چای سبز، کاسنی و بومی‌‌ آملا می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند و نتایج قابل‌توجهی را به ما ارائه دهند.

به نقل از سایت lybrate:

When cupping therapy removes the spoiled and senile corpuscles and the impurities from the blood, and it increases blood flow in all tissues and organs, consequently in the liver tissue.

حجامت تراپی سلول های فاسد و پیر و ناخالصی های خون را از بین می برد و باعث افزایش جریان خون در تمام بافت ها و اندام ها و در نتیجه بافت کبد می شود.

محل انجام حجامت برای کبد چرب

محل انجام حجامت برای کبد چرب

در ادامه پاسخ به این پرسش که آیا حجامت برای کبد چرب مفید است؟ باید به محل انجام حجامت نیز اشاره کنیم. برخلاف تصور بسیاری از افراد، حجامت تنها در کمر انجام نمی‌گیرد و می‌توان آن را در بخش‌های مختلف بدن به کار برد. البته در حجامت برای کبد چرب باید به سراغ همین بخش برویم. به گفته متخصصان طب سنتی، جهت درمان این بیماری لازم است به سراغ دندۀ شمارۀ ده در پشت قفسۀ سینه برویم. موقعیت این دنده در جهت راست استخوان کتف است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید حجامت مربوط به درمان هپاتیت نیز دقیقاً در همین قیمت انجام می‌گیرد.

پیشنهاد می‌شود پیش از انجام حجامت از خوردن غذاهایی که در آن‌ها تخم مرغ و ماهی وجود دارد خودداری کنید. در واقع نباید از خوراک‌های طبع سرد استفاده کنید. پس از حجامت نیز برای حداقل یک روز مصرف دخانیات را کنار بگذارید. بخش مهمی از روند درمانی شما شامل دوری از نوشیدنی‌های الکلی و مواد خوراکی آماده است.

هزینه حجامت کبد چرب

موضوع دیگری که در کنار پرسش آیا حجامت برای کبد چرب مفید است مطرح می‌شود، این است که هزینۀ انجام حجامت به ویژه انجام حجامت در منزل چقدر خواهد بود؟ به‌طورکلی باید بیان کرد که هزینۀ انجام این امر به تعداد جلساتی که برای شما تجویز خواهد شد وابسته است. طبیعتاً هرچه تعداد جلسات موردنیاز برای حجامت افزایش پیدا کند، هزینه‌ای که باید پرداخت کنید نیز بیشتر می‌شود. از سوی دیگر، مواردی همچون میزان مهارت و تجربه شخصی که حجامت را انجام می‌دهد نیز در این رابطه دخیل است.

در اکثر موارد، کل سموم موجود در کبد و خون تنها با یک جلسه حجامت خارج نمی‌شوند. به همین دلیل باید این روش در طول چندین جلسۀ مختلف انجام بگیرد. ممکن است در برخی از این جلسات حجامت به‌صورت خشک انتخاب شود و در برخی دیگر نیاز به استفاده از حجامت تر احساس شود.

هزینه حجامت کبد چرب

حجامت برای کبد چرب و لزوم استفاده از مراقبت‌های درمانی

حجامت کبد، به عنوان یک روش‌های درمانی سنتی، در طول تاریخ طرفداران زیادی داشته است. اگرچه این روش درمانی فواید بالقوه‌ای دارد، اما مهم است قبل از انجام آن با پزشک یا پرستار در مورد وضعیت سلامتی خود و داروهای مصرفی تان مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مفید و موثر است.

درمانکده درباره حجامت کبد نوشته است:

اطباء طب سنتی حجامت کبد را یکی از بهترین درمان‌ها برای کبد چرب می‌دانند. در این روش سموم بدن و خون کثیف دفع می‌شوند تا کبد پاکسازی شود.

سخن پایانی

بنابراین، می‌توان به این پرسش که آیا حجامت برای کبد چرب مفید است؟ پاسخ مثبت داد. البته این امر باید در کنار سایر راهکارهای درمانی مورد استفاده قرار بگیرد. مجموعۀ یارا درمان با ارائۀ خدماتی همچون حجامت، نمونه‌گیری، پرستاری، نوار قلب و... آماده است تا در زمینۀ مراقبت‌های درمانی به شما کمک کند.

خدمات حجامت در منزل و بادکش در منزل به صورت تخصصی در همه ی مناطق تهران و کرج انجام می شود. شما می توانید برای انجام حجامت در منزل شمال تهران، حجامت در منزل جنوب تهران، حجامت در منزل غرب تهران، حجامت در منزل شرق تهران و حجامت در منزل در کرج با شماره ۰۲۱۴۴۰۰۳۵۴۴ تماس بگیرید.

تگ ها:

دیدگاه ها (0)
img