12

مهر

1403


حوادث

25 شهریور 1403 10:46 0 کامنت
قطار حامل گوگرد در خط 15  ایستگاه انشعاب بندرعباس دچار سانحه شد و مرگ دو لوکوموتیوران را رقم زد.  حادثه‌ای که جمعه شب گذشته  رخ داد وقطار هنگام ورود به  خط 15  ایستگاه انشعاب بندرعباس با واگن‌های متوقف‌شده برخورد کرد. در این حادثه «رامین بیگی» 49 ساله و «مصطفی فلاحی» 38 ساله  جان خود را از دست دادند. بیگی متولد شهرستان  بندرعباس و دارای 25 سال سابقه و فلاحی متولد استان فارس دارای13 سال سابقه در راه آهن هرمزگان بودند.
  

 جزییات حادثه 

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان بابیان اینکه جزییات حادثه پس از بررسی در کمیسیون تخصصی اعلام می‌شود، گفت: ساعت 21 و 30 دقیقه جمعه 23 شهریورماه، قطار باری که از ایستگاه تیکو به سمت  ایستگاه انشعاب  راه‌آهن بندرعباس حرکت کرده بود وارد خط  15 شد، درحالی‌که این ایستگاه خالی نبوده است و چند واگن‌ متوقف‌شده در آنجا بود. علیرضا نصیری برازنده ادامه داد: دیزل به علت اشتباه بودن مسیر، با واگن‌های متوقف‌شده در این خط برخورد کرد که منجر به فوت دو نفر از  همکاران اداره کل راه‌آهن هرمزگان شد. وی تصریح کرد: هم اکنون کمیسیون پیشگیری از  سوانح منطقه در محل وقوع حادثه حاضر شده و در حال بررسی علت موضوع هستند.
  

 عملیات 8 ساعته

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان از عملیات رهاسازی متوفیان حادثه گفت: طی گزارش تلفنی منطقه ویژه اقتصادی با مرکز کنترل عملیات هلال احمر هرمزگان مبنی بر برخورد ۲ قطار باری با یکدیگر و محبوس شدن 2 فوتی در این حادثه، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات منبع آب (خمیر) به محل حادثه اعزام شد. مختار سلحشور، افزود: این عملیات با همکاری تیم آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، آغاز شد و رهاسازی متوفیان این حادثه تا ساعت ۵ صبح  شنبه، ۲۴ شهریور به طول انجامید.وی خاطرنشان کرد: در این عملیات ۴ نفر از پرسنل و نجاتگران این جمعیت با استفاده از تجهیزات امدادی بیش از ۸ ساعت جهت رهاسازی متوفیان تلاش کردند. وزیر راه و شهرسازی با تسلیت درگذشت دو  جانباخته حادثه، دستور پیگیری و رسیدگی سریع به این سانحه ریلی را صادر کرد. 
  

 دستور پیگیری سریع

وزیر راه و شهرسازی با تسلیت درگذشت ۲ تن از همکاران راه‌آهن در سانحه قطار باری هرمزگان، دستور سریع پیگیری و رسیدگی به این سانحه ریلی را صادر کرد. وزارت راه و شهرسازی، در پی این سانحه‌، «فرزانه صادق» خواستار گزارش از جزئیات این ضایعه شد وبا ابراز تاسف عمیق از درگذشت ۲ تن از همکاران راه‌آهن در این سانحه، به خانواده‌های آنان تسلیت گفت.
  

 حادثه مرگبار در سال گذشته  

گفتنی است : تیرماه سال گذشته بر اثر واژگون شدن  یک رام قطار باری در بندرعباس یک لکوموتیوران جان خود را از دست داد و2نفر مصدوم شدند.لکوموتیو شماره ۲۰۶۲ با  ۴۸ واگن هنگام واگذاری واگن بار جهت تخلیه در مجتمع فولاد بندرعباس دچار سانحه شد. شدت این حادثه زیاد بود و بر اثر آن یک لکوموتیوران جان باخت.   عملیات جستجو و رهاسازی متوفی  این حادثه بیش از ۱۲ ساعت به طول انجامیده بود.
روزنامه صبح ساحل
دیدگاه ها (0)
img