قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بندرعباس:

حکم تخریب اماکن فروش مواد مخدر با قاطعیت صادر شود



 صبح ساحل، سیاسی _ قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تهدید مواد مخدر تهدیدی جدی ودائمی است و تا زمانی که کانون تولید مواد مخدر درکنار ما قرار دارد بایدازتمامی ظرفیت ها برای مقابله با آن استفاده کرد.  

طاها طاهری درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نقش مهم رسانه ملی در تهیه برنامه های مختلف جهت مقابله با پدیده اعتیاد و آگاهی خانواده‌ها تصریح کرد:مواد مخدر مهمترین موضوع چالشی است و هیچ موضوعی مهمتر از این وجود نداردکه دست اندرکاران رسانه ملی را به تهیه وتولید برنامه های متنوع دراین زمینه وا دارد.وی با انتقاد از تهیه برنامه های با مضامین سطحی خواستار شد:صدا وسیما به عنوان عضو اصلی شورای مواد مخدر باید با تولید برنامه های مختلف دربخش خانواده به این بخش  بپردازد.

طاهری با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر در شرق کشور در دولت نهم شکل گرفت اظهارداشت:با وجود اقدامات مختلف امنیتی وحفاظتی، دشمن با طراحی خط ترانزیت جدید انتقال مواد مخدر از ایران  را تشکیل داد.

این مسوول یادآورشد:تهدید مواد مخدر برای هرمزگان دائمی وبیشتر نیز خواهد شدکه با همگرایی ومشارکت می توان با این جنگ تمام عیار و پیچیده مبارزه کرد.وی با بیان اینکه استاندار هرمزگان دراین زمینه هوشمندانه عمل کرده است خاطرنشان کرد: کشف 764 دستگاه خودرو ترانزیت بار مواد مخدر با مالک بیانگر تاثیرات مواد مخدر و بیانگر درست عمل کردن پلیس است.طاهری ادامه داد: با وجود همه اقدامات انجام شده هرچند آمار و اعداد بیانگر کاهش مواد مخدر است اما زمانی می توانیم بگوییم موفق شده‌ایم که درمحلات بندرعباس نتوانیم یک معتاد یا فروشنده مواد مخدر  را پیدا کنیم.قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکیدکرد: مبارزه علیه قاچاقچیان مواد مخدر باید با مشارکت و اراده جمعی همه اعضا و مدیران انجام شودوهمه مسوولان با همکاری شهرداری نکات آلوده را تعیین تکلیف کنند.

طاهری تصریح کرد: دادستان با قاطعیت حکم تخریب  اماکن فروشندگان مواد مخدر را صادر کند و به گستاخی های عاملان مواد مخدر  پایان دهد.وی در ادامه سخنانش از افزایش حداقل 70 درصدی اعتبارات دربخش مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان خبرداد و افزود: انجام امور پژوهشی وتحقیقاتی تحلیل رفتار درمانی و انتظامی محدودیت مالی ندارد وهر اندازه نیاز باشد دراین زمینه اعتبار تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه براساس تصمیات گرفته شده شاهد هدفمند شدن وتشدید مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در استان خواهیم بود ابراز داشت:راه اندازی کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای وفعالیت همه اعضای این شورا می توانداز ابتلا بیماران به مواد مخدر جلوگیری کند.

طاهری گفت: در دوسال گذشته مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر به طور جدی کار خود را آغاز کرد اما باوجود معتادان باید تلاش ها را درجهت  مقابله با این معضل گسترش داد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: با توجه به انسداد مرزهای شرقی کشور مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت دریا تغیر کرد و باندهای مافیایی دریایی هرمزگان را نشانه گرفته اند که دراین راستا اولویت مبارزه دریایی با مواد مخدر در دستور کار قرار دارد.

استاندار هرمزگان نیز دراین نشست حرکت جمعی ، هماهنگ، مشارکت همه اعضای شورا و پرهیز ازبخشی نگری وجزیره ای عمل کردن را نخستین نیاز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برشمرد و افزود: عنصر هماهنگی انسجام،وحدت وهماهنگی را باید یک ضرورت دانست  وبا بهره‌مندی از نگاه جمعی همه اعضا به طور جدی وارد برخورد و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شوند.ابراهیم عزیزی به شناسایی چالش های فرهنگی ، اجتماعی، درمانی وغیره تاکیدکردوافزود:باید تلاش کرد مانع هدایت بیرونی وآسیب‌های داخلی شد که لازمه آن سرعت عمل ومشارکت همه جانبه سازمان هایی مانندبهداشت ودرمان، بهزیستی، آموزش وپرورش و مجموعه های فرهنگی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه امروز تهدیدات مختلف زمینی و دریایی مواد مخدر متوجه هرمزگان است تصریح کرد: جزایر هرمزگان هم فرصت است که اگر مورد توجه قرار نگیرد به تهدید تبدیل می شود.

عزیزی یادآور شد: هرمزگان با بیش از 9 میلیون مسافر نوروزی نباید شاهد پدیده های این چنینی باشد واستانی که ازظرفیت های خوبی برخوردار است می تواند بیش از این در این مهم موفق باشد.

وی مبارزه دریایی با سوداگران وقاچاقچیان مواد مخدر را از اولویت ها درسال جاری برشمرد و گفت: قاچاقچیان باید بدانندکه ورودی های هرمزگان برای مواد مخدر بسته است ونمی توانند از فرصت های جغرافیایی استفاده کنند.مقام عالی دولت دراستان تصریح کرد: درسال جاری مبارزه بی امان با گروه ها، باندها و فعالین مواد مخدر انجام خواهد شد ودر درون استان نیز بحث پیشگیری ودرمان معتادین را  دنبال می کنیم.

عزیزی اضافه کرد: با آغاز به کار اردوگاه، با کمترین معتاد خیابانی روبرو هستیم که مبارزه با مواد مخدر بخشی به اقدامات فرهنگی، اجتماعی و آموزشی مربوط می شود.گفتنی است: دراین نشست قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر کشور اقدامات انجام شده دربخش مبارزه با مواد مخدر مسوولان استانی به ویژه استاندار، پلیس وگمرک را ستود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها