9 خودرو به‌دلیل نبود ایستگاه آتش‌نشانی در جاده کهورستان-لار سوختند

محور مـرگ



جاده کهورستان_لار، یکی از  جاده‌های پرترافیک و پرتصادف استان هرمزگان است که بر اساس آمار پلیس‌راه هرمزگان بیشترین آمار سوانح جاده‌ای را به خود اختصاص داده است. 
  
در 6 ماه نخست سال جاری 65 فقره تصادف در این محور اتفاق افتاده است که 23 نفر کشته و مجروح شدند. قرار گرفتن آزادراه  اصفهان_ شیراز  در این محور، بر ترافیک آن افزوده است به همین خاطر جدا کردن لاین تردد خودروها در محور کهورستان به لار ضروری است. از این محور 70 کیلومتری، طی دو سال گذشته فقط 17 کیلومتر آن دو باند شده است. دیروز حادثه دلخراشی در این مسیر رخ داد که به دلیل نبود ایستگاه آتش‌نشانی در بخش کهورستان آتش گسترش یافت و خسارات فراوانی برجای گذاشت.
برای اولین بار پلیس هرمزگان اعلام کرده است که در صورت حضور آتش‌نشانی ابعاد این حادثه کنترل می‌شد؛ ازآنجایی‌که این محور جزو محورهای حادثه‌خیز استان هرمزگان است ‌و به‌صورت هفتگی اخبار تصادفات آن مخابره می‌شود، مشخص‌نیست که نبود خودرو آتش‌نشانی در سایر حوادث نیز تأثیرگذار بوده یا خیر. 
  
 شعله‌های هولناک 
دیروز صبح شعله‌های آتش محدوده روستای "دو کل پهن" در محور کهورستان به لار را در برگرفته بود. 9 خودرو سوختند و راننده اتوبوس به‌طور دردناکی در میان آتش جان داد. ساعت 6 صبح چهارم شهریور ماه یک دستگاه تریلر تانکر حامل سوخت با یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کشنده خودروبر، تصادف کرد. در پی وقوع این حادثه، دو اکیپ آتش‌نشانی از خمیر و رویدر به محل حادثه اعزام شدند. فرمانده پلیس‌راه استان هرمزگان علت این حادثه را انحراف به چپ تانکر دانست و گفت: تانکر از لار به سمت کهورستان در حال تردد بوده که به‌شدت از روبرو با اتوبوس و تریلی حامل 6 دستگاه خودروی ترانزیتی برخورد کرد.
سرهنگ مهدی نیکبخت بابیان اینکه حریق پس از 4 ساعت اطفا شد ادامه داد: در این حادثه هر 9 دستگاه خودرو سوخت،یکی از  رانندگان تریلی و 2مسافر اتوبوس مجروح شدند و راننده اتوبوس نیز جان سپرد.  به گفته‌فرمانده پلیس‌راه استان هرمزگان، در 6 ماه اول سال جاری  42 فقره تصادف خسارتی ، 21 فقره جرحی با 21 مجروح و 2فقره تصادف فوتی با 3 متوفی در این محور به وقوع پیوسته است.
 تدبیر برای امنیت بالای جاده
عبدالقادر کهوری رئیس پیش بیمارستانی شهرستان بندر خمیر در این‌ارتباط گفت:در پی اعلام به مرکز ۱۱۵ تصادفی در محور کهورستان به لار سه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و یک آمبولانس هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود:در این حادثه راننده تریلر حامل سوخت ‌و دو نفر از سرنشینان اتوبوس توسط اورژانس کهورستان و سرتنگ به بیمارستان انتقال داده شدند. اسماعیل جیبا بخشدار کهورستان نیز با ابراز تأسف از وقوع این حادثه افزود: جاده کهورستان به لار دوطرفه است و به دلیل تردد بالا همواره حادثه‌ساز است که امیدواریم در تکمیل آن تسریع تا شاهد امنیت بالا باشیم. وی افزود: به دلیل اهمیت رسیدگی به این حادثه و چاره‌اندیشی برای ضریب امنیت بالای جاده‌ای، مدیرکل راهداری استان، رئیس دادگستری شهرستان،معاون فرماندار و مدیر راهداری شهرستان در محل سانحه حضور یافتند.

  

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها