12

مهر

1403


اقتصادی

10 خرداد 1391 10:48 0 کامنت

صبح ساحل، اقتصادی _ مدیركل شیلات استان هرمزگان گفت:سال گذشته ازمحل صادرات ماهی گونه یال اسبی افزون بر پنج میلیون دلار ارز عاید این استان شد.

دكتر قدرت میرزاده مقدار صید ماهی یال اسبی در آبهای این استان را سال گذشته دوهزار و 100تن ذكر كرد. وی با بیان اینكه صید ماهی یال اسبی سال 90 خورشیدی نسبت به سال ما قبل آن 60 درصد افزایش یافته ابراز داشت: از لحاظ ارزآوری نیز دو میلیون و 300 هزار دلار افزایش یافته است. 

این مقام مسوول فصل صید این گونه ماهی در هرمزگان را نیمه دوم مهرماه تا اواخر بهمن ماه عنوان كرد و افزود: سال گذشته 10فروند كشتی صیادی كار صید این ماهی را در آبهای این استان انجام دادند. میرزاده خاطر نشان كرد: وجود ذخایر قابل توجه یال اسبی در آبهای هرمزگان ارزش صادراتی و ارزآوری قابل توجه آن هدفمند كردن صید ترال در جهت كاهش صید ضمنی اختصاصی كردن صید یال اسبی و همچنین ایجاد اشتغال در منطقه را از مهمترین دلایل صید این گونه ذكر كرد. به گفته وی ذخایر ماهی یال اسبی بعنوان یكی از مهمترین منابع پروتینی دریایی در تمام آب‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان پراكنش دارد. مدیر كل شیلات هرمزگان با اشاره به پراكنش این گونه ماهی درخلیج فارس و دریای عمان گفت: منابع عمده این ماهی طی چند سال گذشته در اعماق 20 تا 100متری آبهای این منطقه مورد شناسایی قرار گرفته است. میرزاده تصریح كرد: ماهی یال اسبی جزو گونه‌های كمتر برداشت شده است كه بمنظور كاهش فشار بر ذخایر دیگر گونه های آبزی این استان صید می شود كه می تواند علاوه بر اشتغالزایی ارزآوری نیز داشته باشد. در اطلاعات منتشره شیلات ایران آمده است: هرمزگان با صید سالانه 140 هزارتن آبزی رتبه اول صید كشور را دارد.

 

دیدگاه ها (0)
img