12

مهر

1403


اجتماعی

08 مهر 1403 12:10 0 کامنت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: آموزش و مهارت به‌صورت بالقوه و بالفعل به  توسعه انسانی استان هرمزگان کمک خواهد کرد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد بذرافشان»، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران،با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی کلید اصلی اشتغال است افزود: هم‌زمان با پیشرفت علم و تکنولوژی در بازارهای رقابتی، به دنبال  شناسایی نیازهای شغلی استان و هم‌افزایی مهارت‌آموزی هستیم و نگاه ما در بحث آموزش و مهارت، نگاه تقاضامحوری است.

وی ادامه داد: در کنار مهارت‌های سخت مانند اتومکانیک، جوشکاری و... مهارت‌های نرم مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و... در دستور مهارت‌آموزی است. بذرافشان بابیان اینکه بر اساس فراخور نیازها، می‌بایست جهش تولید به سمت جهش آموزش برود یادآور شد: تا پایان سال جاری مقرر است کارگاه هوش مصنوعی دولتی استان برای ارتقا سطح بینش و دانش نوجوانان و جوانان ایجاد شود. وی  ایجاد خانه خلاق را از دیگر برنامه‌های مهم امسال ذکر کرد و بیان داشت: اگر نگاه تحولی در حوزه تولید و کیفیت اشتغال داریم باید دیدگاه تحولی آموزشی داشته باشیم. بذرافشان افزود: ایجاد خانه خلاق با کارگاه‌های مهارت‌بنیان در تعامل با پارک علم و فناوری قطعاً می‌تواند در اشتغال‌زایی مؤثر باشد.

 

 ظرفیت‌سازی و ظرفیت‌سنجی مشاغل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان اشاره‌ای به چشم‌انداز و افق توسعه استان تا سال  ۱۴۰۸ کرد و گفت: این طرح توسعه‌ای در ۴ خوشه خدمات، فرهنگ و صنعت و هنر به دنبال آمایش، ظرفیت‌سازی و ظرفیت سنجی کارگاه‌ها و مشاغل است. بذرافشان تأکید کرد: استان می‌تواند یکی از قطب‌های اقتصادی کشور در  بحث مهارت‌آموزی باشد. وی بابیان وجود بیش از ۷ هزار صنعت حرفه در استان گفت: بیش از۵۰۰مرکز آموزشی آزاد و دولتی  با 3هزار 70  مربی در هرمزگان  فعالیت دارند.

وی مهارت‌آموزی به لحاظ شرایط اقلیمی و صنعتی استان، موضوع مهم و ویژه‌ای دانست و گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون نفر و در 6 ماه نخست سال جاری پنج میلیون ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش دیدند که 55درصد این مهارت‌آموزی در مراکز خصوصی ارائه‌شده است.

این مسئول عنوان کرد: هم‌اکنون 53 مرکز آموزشی مهارت‌آموزی در جوار مراکز صنعتی  مانند کارگاه‌ها و شرکت‌ها ایجادشده است.مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان این را افزود: این استان مقام اول کشور را در راستای تحقق برنامه‌های اجرایی 9 ماهه امسال کسب کرد و جزو استان‌های پیشرو در سندهای حرفه‌ای در کشور هستیم.

دیدگاه ها (0)
img