12

مهر

1403


اقتصادی

اجتماعی

09 مهر 1403 18:26 0 کامنت

آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور سال ۱۴۰۳ در هرمزگان به همت اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

 

به گزارش صبح ساحل، در این مراسم رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان از ساخت مجتمع آموزشی منطبق با استانداردهای بین المللی برای دانش آموزان استان سخن گفت. محمدرضا صفا با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش استان برای ساخت مجتمع آموزشی گفت: منتظریم زمینی به ما واگذار شود تا مجتمع آموزشی منطبق با استانداردهای بین المللی برای استفاده دانش آموزان استان، بخصوص دانش آموزان مناطق محروم روستایی و محلات حاشیه نشین شهرهای استان احداث کنیم.

وی حمایت از جوانان نخبه استان با هدف ارج نهادن به تلاشهای علمی نوجوانان و جوانان این دیار را از جمله اقدامات فرهنگی بخش خصوصی در راستای رسالت مسئولیت های اجتماعی ذکر کرد. صفا تاکید کرد که اتاق بازرگانی آماده هرگونه همکاری برای تعامل حوزه دانش با صنعت با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر است.

وی نقش محوری خانواده و مدرسه در تربیت نیروی انسانی ماهر را ممتاز و قابل ستایش دانست و افزود: من به عنوان عضوی از مردم خونگرم استان هرمزگان به داشتن چنین فرزندانی که باعث درخشش بیشتر نام هرمزگان شده اند به خود می بالم و افتخار می کنم.

صفا خطاب به ۱۲ نفر از رتبه های تک رقمی و دورقمی کنکور سال جاری در استان اظهار داشت: امروز هرمزگان در کرسی های ملی و استانی شاهد حضور فرزندان پرافتخار خود است و نام شما عزیزان نیز همواره به عنوان افتخارآفرینان این سرزمین می درخشد و بدون شک شما عزیزان نخبه، چراغ راه آیندگان و الگوی بسیاری از جوانان هستید.

وی کسب این افتخار بزرگ در بدنه آموزش و پرورش هرمزگان را نشان‌دهنده پتانسیل خوبی در بخش کسب علم و مباحث آموزشی دانست و ادامه داد: این موضوع می تواند در مسیر پرورش استعدادهای درخشان و نخبه پروری گام های بلند و اساسی بردارد و سهم بسزایی را به خود اختصاص دهد.

این مقام مسوول گفت: نخبگان و استعداد های برتر سرمایه و آینده سازان این کشور هستند و باید در مسیری درست و بدون حواشی، مسیر پیشرفت و ترقی خود را ادامه دهند.
به گفته صفا، اتاق بازرگانی هرمزگان در سال اول تحصیل دانشجویان، کمک هزینه تحصیلی را هر شش ماه به حساب دانشجویان برتر کنکوری استان واریز می کند. وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی هرمزگان نیز در مباحث آموزشی عملکرد بسیار خوب و موفقی ارائه داده و برای چهار سال متوالی توانسته است در کشور مقام اول را به خود اختصاص دهد تصریح کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان در کنار رسالت های اصلی خود در باب مباحث اجتماعی و کمک های عام المنفعه کارنامه درخشانی از خود ارائه داده است که کمک بیش از 30 میلیارد تومانی اتاق به مراکز درمانی در دوران کرونا و ساخت 15 مدرسه در مناطق کمتر برخوردار هرمزگان و کمک به مردم زلزله زده سایه خوش در کمترین زمان و به عنوان اولین نهاد و … تنها بخش کوچکی از عملکرد اتاق در مباحث حمایتی و اجتماعی است.

 

با حمایت بخش خصوصی شاهد درخشش و کسب افتخارات دیگری برای استان باشیم
محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه این مراسم با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی استان در خصوص همکاری با آموزش و پرورش استان گفت: اتاق بازرگانی در سه سال اخیر حمایت های زیادی را از حوزه آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت استان داشته و پروژه های بزرگی انجام داده است. وی با قدردانی مشارکت اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه مدرسه سازی در زمان زلزله و در مناطق محروم تصریح کرد: این بخش خصوصی همواره در زمینه تامین مایحتاج دانش آموزان، تامین کتب درسی و البسه نیز خدمات ارزنده ای به دانش آموزان خصوصا در مناطق محروم ارائه نموده که در نوع خود بی نظیر است.
قویدل با اشاره به مراسم تجلیل گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی به افزایش انگیزه دانش‌آموزان استان و بهبود موفقیت‌های تحصیلی در سال‍‌های آینده کمک می کند که بار دیگر شاهد درخشش و کسب افتخارات دیگری برای استان باشیم.

 

الگو سازی برای دانش آموزان
سید محسن بنی هاشمی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان نیز هدف از برگزاری این مراسم را تشویق و حمایت از نخبگان و نفرات برتر کنکور امسال و در نهایت الگوسازی برای سایر دانش آموزان استان اعلام کرد و گفت: اتاق بازرگانی هرمزگان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، پرداخت کمک هزینه یکسال تحصیلی این عزیران را تقبل کرده و امروز نیز به پاس تلاش های این عزیزان از آنها با اهدا جوایزی تقدیر شد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در قبال جامعه خود مسئولیت هایی دارد افزود: این مسئولیت ها نه تنها در بخش آموزش و پرورش بلکه در هر بخشی که در توان ما بوده تا آنجا که توانسته ایم ورود کرده و مشارکت داشته ایم.

گفتنی است: در این آیین تجلیل، برترین های کنکور و خانواده این برگزیدگان و جمعی از مدیران مدارس به بیان نقطه نظرات و تجربیات خود در زمینه موفقیت در کنکور و نحوه درس خواندن و... به پرداختند.

 

 

دیدگاه ها (0)
img