11

مهر

1403


خواندنی‌ها

11 مهر 1403 10:27 0 کامنت

این روزها راه اندازی خط تولید مواد غذایی بسیار رایج شده و رو به گسترش است. چرا که محصولات غذایی همیشه مهم ترین محصولات مورد استفاده ما و همیشه فروش بالایی دارد. در نتیجه شما می توانید با راه اندازی هر یک از خطوط تولید مواد غذایی، به درآمد بالایی برسید. تمامی این موارد زمانی محقق می شود که شما بتوانید جهت راه اندازی خطوط تولید هر یک مواد غذایی، محصولات را با کیفیت و بسته بندی مناسبی به بازار عرضه کنید که تمامی این موارد نیز به خرید و انتخاب بهترین دستگاه های صنعتی تولید و بسته بندی مواد غذایی بستگی دارد. لازم است که شما با توجه به محصول تولیدی خود بهترین متریال و تجهیزات را تهیه کرده تا پس از مدتی همانند بسیاری از برندهای موفق مواد غذایی، در ذهن ها ماندگار شوید.

تولید هر یک از مواد غذایی مستلزم تهیه تجهیزات خاصی است تا در نهایت محصول کیفیت و بسته بندی مطلوبی را جهت عرضه و فروش داشته باشد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که بهترین تجهیزات صنعتی برای تولید محصولات غذایی کدام بوده و برای هر محصولی بهتر است به سراغ چه دستگاه هایی بروید.

بهترین تجهیزات تولید و بسته بندی محصولات غذایی کدام اند؟

در ابتدا بایستی بگوییم برای تهیه بهترین دستگاه های صنعتی تولید و بسته بندی مواد غذایی، لازم است تا در ابتدا محصول مورد نظر خود را برای تولید شناسایی کرده و سپس به سراغ خرید تجهیزات بروید. اما به طور کلی دستگاه هایی که می تواند برای بخش عمده ای از تولید مواد غذایی کاربردی باشند، عبارتند از:

دستگاه میوه خشک کن

این روز ها بیش از هر زمان دیگری خرید و استفاده از میوه خشک، بیشتر است. چرا که این محصول یک میان وعده لذیذ و در عین حال مغذی بوده که می توان جایگزین تنقلات غیر سالم شود. تمامی این ها باعث شده تا خرید دستگاه میوه خشک کن و راه اندازی خط تولید میوه خشک رو به گسترش باشد. شما قطعا با تولید این محصول با استفاده یک دستگاه میوه خشک کن باکیفیت و تولید میوه های خشک های مرغوب، به درآمد بالایی خواهید رسید. این دستگاه در دو مدل صنعتی و خانگی موجود بوده که هر یک از آن ها نیز دارای مدل های متنوعی هستند.

این دستگاه از نظر کارکرد و شکل ظاهری نیز انواع گوناگونی دارد. میوه خشک کن ها می توانند حجم زیادی از میوه را در سریع ترین زمان ممکن و باکیفیت بالا خشک کنند. این در حالیست که روش های قدیمی برای تولید میوه خشک نه تنها زمانبر بوده بلکه به هیچ وجه بهداشتی و باکیفیت نیز نخواهد بود. امروزه فروشگاه های زیادی به تولید و فروش دستگاه میوه خشک کن می پردازند و خرید این دستگاه بسیار راحت شده است.

دستگاه عرق گیر

از جمله دیگر بهترین دستگاه های تولید محصولات غذایی می توان به دستگاه عرق گیر اشاره کرد که با نام های گلابگیر و دستگاه تقطیر نیز شناخته می شود. این دستگاه برای تولید انواع عرقیات گیاهی و گلاب مناسب بوده و در نهایت باکیفیت ترین محصول را به شما ارائه می دهد. عرق گیر نیز همانند دستگاه بالا هم دارای مدل خانگی بوده و هم دارای مدل های صنعتی است. جدیدترین مدل های دستگاه تقطیر صنعتی از جنس استیل بوده که سبب تولید عرقیات با خلوص و کیفیت بالا می شود. همچنین فرآیند عرق گیری با این دستگاه در زمان بسیار کمی انجام می شود. دستگاه های عرقگیر مدل و حجم های متفاوتی دارند که شما می توانید با توجه میزان تولیدات خود هر یک از مدل های دستگاه تقطیر را از فروشگاه گام صنعت خریداری کنید.

بهترین دستگاه های صنعتی تولید و بسته بندی مواد غذایی

دستگاه لیبل زن

دستگاه بعدی که می تواند برای تولید تمامی محصولات مناسب است، دستگاه لیبل زن است که به منظور درج اطلاعات مختلف محصول همانند برند، لوگو، تاریخ تولید و انقضا، قیمت، وزن و.... روی بسته بندی محصولات درج می شود. در واقع وجود لیبل های باکیفیت با اطلاعات کامل روی محصولات باعث شده تا خریداران برای خرید یک محصول به آن اطمینان کنند. در نتیجه می توان گفت که دستگاه لیبل زن یکی از مهم ترین تجهیزات در صنایع غذایی بده و عضو جدا نشدنی به حساب می آید.

 این دستگاه در مدل های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک موجود بوده که می توان با استفاده از آن ها لیبل ها را در ابعاد و مدل های مختلفی تولید کرد. فرقی نمی کند که شما قصد تولید چه محصولی را دارید، در هر صورت به خرید لیبل زن نیاز خواهید داشت. برای انتخاب و خرید این دستگاه می توانید مدل های مختلف لیبل زن را بررسی کرده و با توجه به نیاز خود بهترین مدل را از فروشگاه گام صنعت با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.

دستگاه پر کن

دستگاه پر کن از جمله تجهیزاتی بوده که برای کلیه محصولات غذایی مایع و نیمه جامد نیاز است. چرا که لازم بوده تا در خط تولید ظروف با محصول مورد نظر در حجم یکسان و با سرعت بالا پر شوند. دستگاه های پرکن با توجه به ویسکوزیته یا همان غلظت محصولات، در مدل های پرکن مایعات غلیط، پرکن مایعات رقیق و پرکن محصولات پودری طراحی و تولید می شود. از جمله رایج ترین کاربردهای این دستگاه می توان به تولید عسل، شیره، انواع نوشیدنی ها و... اشاره کرد. در ابتدا لازم است تا برای خرید پرکن نوع محصول را در نظر داشته و سپس برای خرید بهترین مدل پرکن اقدام کنید. این دستگاه در مدل و قابلیت های متنوعی در بازار موجود است.

دستگاه دربند

از دیگر تجهیزات مورد استفاده در تولید مواد غذایی می توان به دستگاه درب بند باطری اشاره کرد که عمدتا برای محصولاتی که دارای بسته بندی بطری هستند، در مدل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دربند ها نیز متناسب با انواع مدل و جنس بطری ها به شکل های مختلفی طراحی و تولید می شوند و شما می تواند انواع دربند را از فروشگاه تجهیزات صنعتی گام صنعت با قیمت مناسب خریداری کنید. این دستگاه متناسب با انواع بطری بزرگ، کوچک، بطری پلاستیکی، شیشه ای و.... در انواع دستی و اتوماتیک تهیه کنید.

بهترین دستگاه های صنعتی تولید و بسته بندی مواد غذایی

جمع بندی

شناسایی و خرید درست تجهیزات برای تولید مواد غذایی، به شناخت درست و کسب اطلاعات کافی نیاز دارد که ما در این مطلب در این باره به طور کامل توضیحاتی را بیان کردیم.

دیدگاه ها (0)
img