13

مهر

1403


اقتصادی

13 مهر 1403 20:29 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کاشانی از ثبات قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۶ تا ۵۷ هزارتومان است.

او با بیان اینکه پیک مصرف تولید تخم مرغ از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه دارد، افزود: در این مقطع با ثبات با نیاز کامل مصرف کنندگان روبرو هستیم که براین اساس هیچ تنشی در بازار تخم مرغ را شاهد نیستیم.

کاشانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که در مهرماه تولید تخم مرغ با رشد هزار تا ۲ هزارتنی به ۱۱۲ تا ۱۱۳ هزارتن برسد که براین اساس نگرانی بابت تامین تخم مرغ نداریم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای حاد پرندگان افزود: خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا نداریم و ۱۰۰ درصد گله های مرغ تخم گذار در برابر بیماری واکسینه شدند.

او با بیان اینکه در نیمه دوم سال نیازی به خرید حمایتی تخم مرغ نداریم، گفت: اتحادیه برای نخستین بار از خرداد تا شهریور در راستای حفظ گله ها اقدام به خرید حمایتی تخم مرغ کرد که در این مدت ۲۰ هزارتن تخم مرغ از مرغداران خریداری شد که این امر در افزایش قیمت تخم مرغ اثر گذار بود.

کاشانی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۸۰ هزارتن تخم مرغ با ارزش حدود ۸۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است و کماکان روند صادرات بصورت مدیریت شده به بازارهای هدف در حال انجام است.


 

دیدگاه ها (0)
img