14

مهر

1403


اجتماعی

14 مهر 1403 08:42 0 کامنت

در ستون «حواشی هفته»، به مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است، می‌پردازیم.

نوشیدن آب با پارچ در مجمع عمومی سازمان ملل!


در بخش‌های پایانی سخنرانی ادگار لبلانک، رئیس شورای انتقال ریاست جمهوری هائیتی در مجمع عمومی سازمان ملل، او در حرکتی دور از انتظار اقدام به نوشیدن آب با پارچ می‌کند.

 

حاشیه‌های صداوسیما پس از ترور شهید سیدحسن نصرالله

پس از ترور دبیرکل و برخی فرماندهان حزب‌الله، تمام رسانه‌های بین‌المللی بر پایه سیاست‌های مشخص به این موضوع پرداخته‌اند. در ایران نیز با توجه به جایگاه ویژه شهید سیدحسن نصرالله در محور مقاومت، رسانه‌ها به‌صورت ویژه به این اتفاق پرداخته‌اند. اگرچه همه رسانه‌ها سیاست واحدی را از ابتدای این اتفاق دنبال کرده‌اند، رسانه ملی به‌عنوان فراگیرترین رسانه در کشور، فاقد سیاستی واحد در بررسی موضوع بوده است. این رسانه در سه‌شبکه متفاوت، سه‌رویکرد تقریبا متفاوت را درپیش گرفت.شاید سه‌عبارت متفاوت «اگر می‌خواهیم جنگ به‌پایان برسد باید وارد این نبرد بشویم و پاسخ دهیم»، «رژیم اسرائیل بسیاری از دانشمندان هسته‌ای ایران را هم ترور کرد، آیا برنامه هسته‌ای ایران متوقف شد؟ درمورد مقاومت لبنان هم همین است» و «مقصر دولت و سیاست‌هایش است، دروغ آمریکایی‌ها را باور کرده‌ایم و آنها «11 ماه» است با همین شیوه درحال تداوم جنگند!» که ازدل برنامه‌های این 6 روز صداوسیما بیرون آمده، بتواند این تفاوت معنادار و متضاد را به‌نمایش بگذارد./ فرهیختگان

 

فاجعه‌ای که با معدل ۱۰.۹۸ دانش‌آموزان پایه دوازدهم آشکار شد

نتایج نمرات امتحانات نهایی به عنوان یکی از شاخص‌ها برای بررسی عملکرد و کیفیت آموزش و پرورش کشور شناخته می‌شود و اُفت نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به همراه عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در نتایج «آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز» نشان می‌دهد که وضعیت کیفیت در آموزش و پرورش کشورمان اصلاً مطلوب نیست. اگر چه مسئولان همچون رضا مراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش از افزایش نیم نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به عنوان یک دستاورد سخن گفت، اما همچنان وضعیت نمرات دانش‌آموزان قابل قبول نیست.میانگین معدل دانش‌آموزان در خرداد ۱۴۰۳ در مجموع سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی در پایه دوازدهم ۱۰.۹۸، پایه یازدهم ۱۰.۶۲ و پایه دهم ۱۱.۵۹ است که حکایت از وضعیت فاجعه‌بار سطح و کیفیت آموزش در مدارس سراسر کشورمان است.

 

نماینده مجلسی که حاضر است برای رئیس جمهور کشته شود
 

مسعود پزشکیان رئیس جمهور چهارشنبه برای شرکت در مجمع همکاری کشور‌های آسیایی به قطر سفر کرد؛ در مسیر سفر، پزشکیان در پاسخ به این پرسش خبرنگار که آیا این پرواز بعد از عملیات شب گذشته علیه اسرائیل خطرناک نیست، گفت: فکر نمی‌کنم خطرناک باشد، خطرناک هم باشد مهم نیست. مرگ با شهادت بهتر از این است که انسان در بستر بمیرد. در همین راستا، مجتبی زارعی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کانال شخصی خود در تلگرام با انتشار فیلم گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با خبرنگار صداوسیما در داخل هواپیمایی که عازم قطر بود، نوشت:«بانوی خبرنگار از رئیس جمهور در حین پرواز به قطر می‌پرسد پس از موشک باران دیشب علیه رژیم صهیونیستی آیا پرواز خطرناک نیست و بهتر نیست سفر را لغو کنید؟!دکتر پزشکیان عزیز در پاسخ می‌گوید مرگ با شهادت بهتر از مرگ در بستر است و ادامه می‌دهد گر مرد رهی میان خون باید رفت؛ از پای فتاده سرنگون باید رفت و...!رئیس جمهور عمرش دراز باد، اما حالا که او چنین می‌گوید من حاضرم بجای رئیس جمهوری چنین شهادت طلب و ضد اسراییلی چندین بار کشته شوم!»

 

نکویی که در استقلال نکو نبود
 

خیلی‌ها معتقد بودند که نکونام می‌تواند در استقلال موفق شود و به عنوان سرمربی آبی‌ها نتایج خوبی را کسب کند و با این تیم به قهرمانی برسد اما چنین چیزی هرگز رخ نداد. جواد نکونام از هدایت استقلال برکنار شد. او در این مدت در 38 بازی مختلف آبی‌ها را در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ نخبگان آسیا هدایت کرد که ماحصل آن 21 برد، 12 تساوی و 5 شکست بود. اگر نکونام در فصل گذشته به بخت خود لگد نمی‌زد و حضور ارونوف در استقلال را می‌پذیرفت فصل پیش به جای اینکه با 67 امتیاز نایب قهرمان شود به جام قهرمانی بوسه می‌زد و صدالبته در فصل جاری با وجود نتایج بدی هم که می‌گرفت می‌توانست حضور خود بر روی نیمکت آبی‌ها را تا پایان مسابقات بیمه کند!/ طرفداری
 

روزنامه صبح ساحل

دیدگاه ها (0)
img