15

مهر

1403


اجتماعی

15 مهر 1403 19:44 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، امیر ارسلان عامری روز یکشنبه در نشست با مدیر کل بهزیستی هرمزگان بیان کرد: درآمد حاصل از فروش پسماند های بازیافتی صنایع مادر مستقر در هرمزگان در راستای مسئولیت اجتماعی آن ها، می تواند یکی از راه های تامین مالی اداره کل بهزیستی استان باشد که تصمیم داریم در طرح «نیکوکاری از مسیر بازیافت» صنایع و ارگان ها را ترغیب به همکاری بیشتر در این زمینه نمائیم.

مدیرعامل استارتاپ جامُش ادامه داد: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان اولین مجموعه از صنایع استان، اقدام به مشارکت در این طرح نموده که قرار است درآمد حاصل از پسماندهای دریافت شده صرف هزینه های مراکز زیر نظر بهزیستی هرمزگان شود.

عامری اظهار کرد: در آینده از فرصت های اشتغال زایی بهزیستی استان، بمنظور کارآفرینی سبز در راستای حل معضلات زیست محیطی نیز استفاده خواهیم کرد.

سامیه جهانشاهی، مدیر کل بهزیستی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در نظر داریم با همکاری استارتاپ جامُش اقدام به جمع آوری پسماندهای بازیافتی صنایع نمائیم و براساس درخواست و نیاز مراکز بهزیستی بخشی از هزینه های آن ها را تامین و مرحله به مرحله گزارش آن را نیز اعلام کنیم.

جهانشاهی افزود: از طرح ها و برنامه های اشتغالزایی برای مددجویان استقبال می کنیم و به همین منظور تسهیلات و بسته های تشویقی برای کارفرماها ارائه می دهیم.

وی عنوان کرد: در این فصل سال، اداره کل بهزیستی هرمزگان میزبان معتادان متجاهر سراسر کشور است و در یکی از مراکز 440 نفر معتاد متجاهر داریم که فضای اشتغالزایی در همان مرکز نیز موجود می باشد و همچنین کمپ هایی داریم که فضای اشتغال و توانمند سازی در آن ها فراهم است و تصمیم داریم در این مکان ها نیز فرصت های اشتغال را ایجاد نمائیم.

گفتنی است؛ استارتاپ زیست محیطی جامُش به عنوان یک بنگاه خلق ارزش مشترک مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان از سال 1401 فعالیت خود را آغاز کرده است که هم اکنون پروژه ملی «نخستین جزیره سبز ایران» را نیز جهت تبدیل جزیره هرمز به اولین جزیره سبز و پسماند صفر ایران در دست اجرا دارد.

دیدگاه ها (0)
img