25

مهر

1403


حوزه خلیج فارس

17 مهر 1403 09:00 0 کامنت

 نگاهی به عرب‌نیوز 
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دولتی عربستان سعودی و به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه با همتای اوکراینی خود آندری سایبیها برای گفت‌وگو درباره روابط و درگیری روسیه و اوکراین تماس تلفنی داشت.
فیصل بن فرحان و وزیر اوکراین در مورد تحولات جنگ و تلاش‌ها برای حل بحران و همچنین سایر موضوعات مورد علاقه طرفین تبادل نظر کردند.
این بحث در بحبوحه تشدید خصومت‌ها در اوکراین مطرح شد و نیروهای روسی یک حمله شبانه را شامل استفاده از 87 پهپاد و دیگر انواع مختلف موشک انجام دادند.
این حمله به دنبال اعلام ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر طرح پیروزی صورت گرفت، که او قصد دارد در نشست گروه رامشتاین در 12 اکتبر، جایی که کشورهایی که به اوکراین تسلیحات می‌رسانند، ارائه دهد.
طرح زلنسکی، که شامل عضویت اوکراین در ناتو و تهیه موشک‌های دوربرد است، هفته گذشته با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در میان گذاشته شد.
زلنسکی از نیروهای اوکراینی به دلیل انعطاف پذیری آن‌ها تمجید کرد و اظهار داشت که توانایی آن‌ها در استفاده حرفه‌ای از تسلیحات نظامی به حد قابل اعتنایی افزایش یافته است. او از متحدان اوکراین خواست تا اقدامات قاطع‌تری برای تسریع پایان درگیری انجام دهند.
او در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی گفت:«سربازان وقتی اوکراینی‌ها سلاح کافی و برد کافی داشته باشند، نشان می‌دهند که چه توانایی‌هایی دارند. ما همچنان شرکای خود را متقاعد خواهیم کرد که هواپیماهای بدون سرنشین ما به تنهایی کافی نیستند. گام‌های قاطع‌تری مورد نیاز است و پایان این جنگ نحس نزدیک‌تر خواهد بود.»

  

نمایش شاهکارهای هنر اسلامی در دبی

 نگاهی به عرب‌نیوز 
هفته گذشته، ساتبی دبی میزبان نمایشگاهی از آثار برجسته هفته هنر خاورمیان در مقر خود در لندن بود که این حضور شامل دو حراج «هنرهای جهان اسلام و هند» و «خاورمیانه مدرن و معاصر» است. این نمایشگاه شامل آثار باستانی اسلامی با قدمت قرن‌ها از جهان عرب، در کنار بوم‌های نقاشی برخی از برجسته‌ترین هنرمندان مدرن و معاصر منطقه بود. از جمله آثار اخیر، اثر «بدون عنوان» السلیم بود که توسط ساتبی به عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان مدرن عربستان سعودی توصیف شد که به رشد و تکامل هنر در این پادشاهی کمک بسزایی کرده است. این نقاش به جناحی از توسعه فرهنگی در عربستان تعلق داشت که به دنبال ایجاد تعادل بین زیبایی‌شناسی مدرنیستی و سنتی بود. نکته برجسته حراج هنرهای جهان اسلام و هند یک مجسمه برنزی استثنایی و کمیاب است که قدمت آن به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در حراج تا 3 میلیون پوند به فروش برسد. ساتبی می‌گوید:«بی‌تردید یکی از بهترین مجسمه‌های حیوانات شناخته شده از دوره امویان و اوایل عباسیان و یکی از تنها دو مجسمه شناخته شده حیوانات با کتیبه‌ای مستند است که نام سازنده آن؛ عبدالله بن ثابت ثبت شده است. این اثر نه تنها به دلیل قدمت بلکه به علت شایستگی زیبایی شناختی آن قابل توجه است. ساتبی می‌نویسد:«بدنه استوانه‌ای شکل آن توسط خط شیب‌داری که از سر جفتک تا سینه‌های گرد عمیق آن امتداد دارد، حرکت می‌کند. این خط وزن بصری را کمی به سمت عقب منتقل می کند، که به طور ظریفی توسط زاویه پاهای حیوان که به خوبی مفصل بندی شده است، تاکید می شود. گویی در حال تنش است که هوشیاری خود را حفظ می کند.» 
   

معاون فرماندار مکه از سرکنسول آمریکا در جده استقبال کرد
 نگاهی به عرب‌نیوز 
شاهزاده سعود بن مشعل بن عبدالعزیز معاون فرماندار مکه روز یکشنبه از دائو لی سرکنسول ایالات متحده در جده استقبال کرد. خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گزارش داد که طرفین درباره موضوعات مورد علاقه مشترک گفت‌وگو کردند.اتاق بازرگانی آمریکا اخیرا نشست عمومی سالانه خود را در جده برگزار کرد، جایی که دائو لی بر تعهد کشورش برای اطمینان از پیشرفت بزرگ‌ترین شریک تجاری خود، عربستان سعودی، تاکید کرد.

 

دیدگاه ها (0)
img