25

مهر

1403


حوزه خلیج فارس

22 مهر 1403 08:20 0 کامنت

 نگاهی به عرب‌نیوز 
در میان کسانی که به این فراخوان پاسخ دادند، شرکت‌ها و مشاورانی از دانمارک هستند که دانش گسترده و راه‌حل‌های نوآورانه خود را در مدیریت فاضلاب برای حمایت از اهداف پایداری عربستان سعودی ارائه می‌کنند.
مشارکت با شرکت‌های دانمارکی مانند Danfoss، Grundfos و AVK به پادشاهی کمک می‌کند تا منابع آبی خود را به نحو احسن مدیریت کند، هدر رفت آب را کاهش دهد و اثرات منفی زیست‌محیطی آن را به حداقل برساند.
عربستان سعودی، کشوری که به شدت به آب های زیرزمینی و نمک زدایی متکی است در مدیریت منابع آب با چالش‌های زیادی مواجه است.
طبق گزارشی در سال 2019 با عنوان تصفیه فاضلاب و منابع آب در عربستان سعودی، تقاضای آب این پادشاهی طی دو دهه گذشته به شدت افزایش یافته است.بین سال‌های 2007 تا 2018، جمعیت از 25 میلیون نفر به نزدیک به 33 میلیون نفر افزایش یافت که منجر به افزایش شدید تقاضای آب شیرین شد.
با این حال تنها بخشی از فاضلاب در شهرهای عربستان تصفیه و مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش سال 2021 دانشگاه ملک سعود، 78 درصد فاضلاب در دمام، 60 درصد در ریاض و فقط 50 درصد در جده تصفیه می‌شود.
برای مبارزه با اتلاف و تشویق استفاده مجدد از منابع گرانبهای آب شیرین، پادشاهی سعودی به دنبال استفاده از تخصص شرکت‌های دانمارکی است که به دلیل پیشرفت‌های خود در مدیریت پایدار آب مشهور هستند.
Jacob Vind، کارشناس صنعت آب جهانی در شرکت مهندسی دانمارکی Danfoss، بر اهمیت رسیدگی به کمبود آب در منطقه تاکید کرد.رویکرد دانمارک به پایداری آب متکی بر فناوری‌های نوآورانه است که ضمن صرفه‌جویی در انرژی و منابع، هدر رفت آب را نیز کاهش می‌دهد.شرکت‌های مهندسی دانمارکی مانند Grundfos با معرفی سیستم‌های پمپاژ با انرژی خورشیدی برای تامین آب مناطق دورافتاده و خارج از شبکه که ممکن است دسترسی به برق محدود باشد، در عربستان سعودی تأثیرگذار هستند. به گفته مورتن ریس، مدیر ارشد گروه این شرکت، راه‌حل‌های آبی آن‌ها نه تنها آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها را هدف قرار می‌دهند، بلکه بر کاهش تلفات آب و بهینه‌سازی مصرف انرژی در این فرآیند تمرکز دارند.

    

گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد عربستان و رئیس جمهور فرانسه درباره تنش‌های منطقه‌ای

 نگاهی به عرب‌نیوز 
به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به نقل از رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی روز جمعه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به صورت تلفنی به بحث و گفت‌وگو پرداخت.این خبرگزاری افزود:«در این تماس، آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های انجام شده برای کاهش تنش در فلسطین و لبنان برای دستیابی به امنیت و ثبات بررسی شد.»مکرون که روز جمعه در نشست سران کشورهای اروپایی و مدیترانه‌ای در قبرس شرکت کرد اوایل روز جمعه گفت که توقف صادرات تسلیحات مورد استفاده در غزه و لبنان تنها راه پایان دادن به جنگ در آن‌جا است و همچنین هدف قرار دادن عمدی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را نیز محکوم کرد. مکرون در ادامه چنین گفت که این اهرم منحصر به فردی‌ست که به این جنگ و اوضاع نابه‌سامان پایان می‌دهد. وی در ادامه افزود:«این یک اتفاق تمام غیرقابل قبول بوده که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان عمداً توسط نیروهای اسرائیلی هدف قرار گیرند.»

     

مقامات امارات متحده عربی شهروندی را به دلیل نقض ممنوعیت سفر به لبنان مورد بازرسی قرار می‌دهند 

 نگاهی به عرب‌نیوز 
خبرگزاری دولتی وام روز جمعه گزارش داد، حمد سعید الشمسی، دادستان کل امارات دستور داد تحقیقات فوری درباره یک تبعه اماراتی که ممنوعیت سفر این کشور به لبنان را نقض کرده است انجام شود.
این شهروند با غلبه بر محدودیت‌های سفر از امارات به همراه خانواده خود از طریق کشور دیگری به لبنان سفر کرده بود.
خبرگزاریِ مذکور اعلام کرد که او به دلیل به خطر انداختن امنیت خانواده‌اش در میان تشدید خشونت‌ها در لبنان مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.
در این بیانیه آمده است: «دادستان کل بر اهمیت پایبندی به توصیه‌های سفر وزارت امور خارجه که برای محافظت از شهروندان امارات در برابر خطرات احتمالی در مناطق خاص طراحی شده است، تأکید کرد.» الشمسی همچین هشدار داد که متخلفان طبق قانون مجازات امارات مشمول جریمه و یا حبس خواهند شد.

دیدگاه ها (0)
img