26

مهر

1403


علم و فناوری

25 مهر 1403 21:12 0 کامنت

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص افزایش شهریه رشته‌های پرشکی دانشگاه آزاد گفت: شهریه دانشگاه آزاد مطابق قوانین اخذ خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، محمد قربانی گلشن آبادی سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در نشست خبری که در ستاد مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش های دستگاه متولی از جمله سازمان برنامه بودجه هزینه آموزش در رشته های علوم پزشکی بالاست و دلیل عمده آن این است که حوزه پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و مردم انتظار دارند که آموزش‌های ارائه شده استاندارهای ویژه ای داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: عمده پذیرفته شدگان آزمون‌های رزدینتی و دستیاری مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است. در المپیادهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ مدال رنگارنگ کسب کرد که نشان از آموزش با کیفیت در علوم پزشکی در دانشگاه آزاد دارد.

وی افزود: هزینه های آموزش در این بخش بالاست و حتما باید استاندارها را حفظ کنیم و از طرفی نمی توان از  شهریه دانشجویان سایر دانشگاه‌ها مابه التفاوت را پرداخت کنیم، باید عنوان کرد که در سنوات گذشته بخشی از دانشگاه‌های زیر نظام های حوزه‌های آموزشی تا ۷ برابر هزینه‌ها را افزایش دادند.

قربانی بیان کرد: برای حفظ کیفیت شرایط علمی آموزشی پزشکی و تامین امکانات زیرساخت در حوزه پزشکی لازم بود شهریه افزایش پیدا کند.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی تعهد سالیانه مطابق بر سنوات تحصیلی دانشجویان رایگان است، و این در حالی است که این رقم در دانشگاه‌های دیگر بسیار بالاست.

به گفته وی؛ شرایط اخذ وام برای پرداخت شهریه و تقسیط آن فراهم است، علاوه بر آن امکان انتقال دانشجویان در محل سکونت و تحصیل در رشته‌های دیگر فراهم است که بعد از اخذ کارنامه دانشجویی دانشگاه اسلامی موافقت خواهد کرد.

قربانی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص افزایش شهریه بیان کرد: شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های پزشکی حدود دو برابر افزایش یافته است که علاوه بر تورم سالیانه عمده آن مربوط به افزایش قیمت زیرساخت تجهیزات آموزشی است. مضاف بر این دانشگاه آزاد از سوبسیدهای دولتی بی بهره است. دانشگاه آزاد در حوزه درمان خدمت رسانی به حوزه  عمومی  فعالیت می کند؛ اما از کمترین امکانات دولتی برخودار است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دفترچه سنجش در حوزه‌های شهریه پرداز هیچ اشاره‌ای نداشته است و شهریه دانشگاه آزاد مطابق قوانین اخذ خواهد شد.

دیدگاه ها (0)
img