30

مهر

1403


حوادث

29 مهر 1403 23:00 0 کامنت

این مرد جوان مدتی قبل با ایجاد کانال‌های در بستر‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های دروغین پرداخت وام‌های‌آسان مانند وام ازدواج به‌عنوان وام‌دهنده‌ وابسته، اقدام به جلب اعتماد کاربران کرده و از‌طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد.وی پس از اخذ مبالغ زیادی از مشتریان به‌عنوان درصدی از سود وام، پاسخگوی افراد نبوده است. شکایت‌های متعدد از سوی مشتریان این کانال‌ها ناشی از عدم تحقق وعده‌ها و ناتوانی در دریافت مبالغ پرداخت‌ حکایت داشت. 
123 میلیون تومان در جیب کلاهبردار 
فردی به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایت بیان داشت که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی پرداخت وام فوری ، باواسطه گر وام بین خریدار و فروشنده  آشنا شده است.وی ادامه داد:"آن فرد با فن بیانش، من را قانع کرد که در قبال دریافت وام قرض‌الحسنه فوری و بدون ضامن،مبلغی را به‌عنوان سود به او واریز کنم. به او اعتماد کردم و مبلغ ۱۲۳ میلیون تومان را به‌حساب وی  واریز کردم و پس از واریز وجه، دیگر جوابگو تلفن و پیام‌هایش  نیست".

دستگیری 
سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان  بابیان اینکه رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت افزود: با اقدامات فنی و پلیسی انجام‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی و در عملیات غافلگیرانه در "بندرعباس" دستگیر شد.وی  بابیان اینکه متهم دستگیرشده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد، به شهروندان و مردم استان توصیه کرد: هیچ نهاد یا مرجع رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی ازجمله تلگرام هیچ‌گونه پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری ندارند و این کانال‌ها و صفحات صرفاً برای کلاهبرداری طراحی‌شده‌اند، لازم است شهروندان در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

 

روزنامه صبح ساحل

دیدگاه ها (0)
img