30

مهر

1403


اقتصادی

30 مهر 1403 12:51 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل،  خلیل قاسمی گفت: با توجه به هدفگذاری صادرات غیر نفتی در ابتدای سال تا کنون بیش از 40 درصد اهداف پیش بینی شده صادراتی با کمک بنگاه های اقتصادی و صادراتی محقق شده است.
وی اظهار داشت: در سال جدید 4 میلیارد و 119 میلیون دلار صادرات غیر نفتی در استان هدفگذاری شد که تا کنون بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دلار آن با کمک بنگاه های اقتصادی و صادراتی انجام شده است.
قاسمی گفت: با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان عمده صادرات این استان در 6 ماهه دوم سال انجام می گیرد که می توان به عدد هدفگذاری شده در ابتدای سال رسید.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هرمزگان عنوان کرد: جهت بهبود صادرات غیر نفتی استان دو برنامه با کمک کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان برای تجار و بازرگانان جدید و نسل نو در قالب هنرستان‌های تربیت تجار با کمک آموزش و پرورش استان جهت جذب دانش آموز صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: بررسی مسائل مشکلات بنگاه‌های صادراتی و کیفیت محصولات آن‌ها هم در کارگروه مطرح و حل میشود که به لحاظ کیفی و کمی بتوانیم محصولات خوبی در بازارهای هدف داشته باشیم .
قاسمی گفت: بیشترین کالا ها در بخش صنعت و معدن ، بخش کشاورزی و بخش شیلاتی ،گردشگری و صنایع دستی و فنی مهندس هم به ترتیب بیشترین صادرات را داشته اند.

دیدگاه ها (0)
img