07

آبان

1403


فرهنگی و هنری

07 آبان 1403 10:55 0 کامنت

نمایش «تاریده تار از تبار دُت» به نویسندگی رضا آزاد دریایی و کارگردانی فریبا آذر، از گروه تئاتر فانوس شهرستان بستک، توانست جواز حضور در سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان را کسب کند. این نمایش که با بازیگران و عوامل شهرستانی شکل گرفته، قرار است در بخش صحنه‌ای این جشنواره به رقابت بپردازد.

  

تیم بازیگری و عوامل نمایش


تیم بازیگری نمایش «تاریده تار از تبار دُت» شامل فریبا آذر، کوثر رشید، صفا حسنی، نسیبه فتحی، مریم مدنی، مریم پسندخو، فاطمه ملاحی و علی آبی است. همچنین، ابوبکر فتحی در بخش موسیقی، میثاق برغش به عنوان نورپرداز و یاسین مدنی در جایگاه تهیه‌کننده با این گروه همکاری می‌کنند.

 

انتخاب آثار جشنواره


سید میلاد آل‌عبایی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک، درباره روند انتخاب آثار جشنواره گفت: «هیئت انتخاب این دوره که شامل یاسین بهرامی، امین سالاری و حسین غلامشاهی بود، از ۲۸ مهرماه تا ۳ آبان به بازبینی ۳۲ اثر نمایشی از شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، بستک، بندرلنگه، ابوموسی، خمیر، جزیره کیش و قشم پرداختند. پس از بررسی و ارزیابی، ۱۱ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۵ اثر در بخش خیابانی برای حضور در این دوره از جشنواره معرفی شدند.»

  

اهداف و زمان‌بندی جشنواره


سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان با دبیری حسین کریمی و به هدف ترویج هنر تئاتر، ارتقاء سطح کیفی نمایش استان و حمایت از تولیدات نمایشی ارزشمند برای عموم مردم، از ۲۹ آبان تا ۲ آذر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در پایان این جشنواره، آثار منتخب برای رقابت در جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

جشنواره تئاتر هرمزگان بستری برای بروز و معرفی استعدادهای تئاتری استان به‌شمار می‌رود و حضور نمایش «تاریده تار از تبار دُت» از شهرستان بستک در این رویداد، نشان از رشد و پویایی هنر تئاتر در شهرستان‌های کوچک و دور از مرکز دارد.

دیدگاه ها (0)
img