12

مهر

1403


اقتصادی

03 بهمن 1394 09:14 0 کامنت

صبح ساحل-اقتصادی//عسکری از همکاری دستگاه‌های دولتی با سازمان نظام مهندسی معدن گفت: به‌دلیل عدم همکاری مناسب ارگان‌های دولتی از سرمایه‌گذار و بهره‌بردار، متاسفانه تقریبا 90 درصد از معادن هرمزگان بدون فعالیت هستند البته به استثنای شن‌وماسه و آهک‌های مربوط به کارخانه سیمان، بقیه معادن استان تعطیل است.

وی افزود: متاسفانه دولت با سیاست کارشناسی نشده و جلوگیری از خام‌فروشی باعث تعطیلی هرچه بیشتر معادن شده است در صورتی که همراهی دولت در فعالیت معادن لازمه کار است و به ارزآوری و اشتغالزایی کمک می‌کند و تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد استان و کشور دارد.

وی اظهار کرد: استان هرمزگان از جمله استان‌هایی است که معادن بسیار غنی و بزرگی را در خود جای داده است و انواع معادن آهن، کرومیت، مس، منگنز، نمک، آهک، گچ و مصالح ساختمانی در این استان موجود است که فلزی‌ها اغلب در قسمت شمال و شمال شرق و غیرفلزی‌ها در غرب و شمال غرب متمرکز هستند و با توجه به ذخایر عظیم گچ و آهک در همجواری دریا، می‌تواند سهم بسزایی در صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ حساب آید و به ارزآوری و اقتصاد کشورمان کمک شایانی کند. وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با تغییر نگاه دولت نسبت به معادن، شاهد رونق این موهبت الهی و سهم آن در رشد و توسعه استان و کشور شویم.

دیدگاه ها (0)
img