سیاسی
امروز تفاهمنامه راهاندازی آمبولانس دریایی جزایر هرمزگان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، خیران و دستگاههای اجرایی امضا شد، تجهیزی که ظرف سه ماه آینده آماده خدمترسانی به ساکنان جزایر به خصوص جزیره هرمز خواهد بود و سرعت و کیفیت خدمات درمانی در این مناطق را به شکل چشمگیری ارتقا میدهد.
به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به ضرورت توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت در جزایر، توضیح داد که این پروژه با همکاری انجمن حمایت از بیماران بیبضاعت، سازمان بنادر و دریانوردی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مشارکت خیران اجرا خواهد شد.
محمد آشوری تازیانی افزود: این آمبولانس دریایی، به همت یکی از خیران عضو انجمن و دانشگاه علوم پزشکی، طی ماههای آینده پس از انجام مراحل اداری و آمادهسازی، وارد چرخه خدمترسانی خواهد شد و جزیره هرمز به عنوان اولویت نخست بهرهبرداری تعیین شده است.
وی با تأکید بر اهمیت همکاری بینبخشی، گفت: هدف اصلی این تفاهمنامه، سرعت بخشیدن به روند ارائه خدمات پزشکی به ساکنان جزایر است و تلاش میکنیم با جدیت، این پروژه را هرچه سریعتر عملیاتی کنیم تا بخشی از دغدغههای درمانی مردم کاهش یابد.
آشوری تازیانی همچنین به نقش حیاتی مشارکت نهادهای مسئول و حمایت خیران در پایداری این طرح اشاره کرد و تصریح نمود که همکاریهای بینبخشی میتواند زمینهساز ارتقای شاخصهای کلان حوزه سلامت استان باشد.استاندار هرمزگان همچنین تأکید کرد که توسعه خدمات فوریتهای پزشکی دریایی از مطالبات جدی ساکنان جزایر استان است و استقرار این آمبولانس دریایی میتواند زمان انتقال بیماران را کاهش داده و به طور محسوسی ایمنی و کیفیت خدمات درمانی در مناطق جزیرهای را ارتقا دهد.
اعتبار ۲۵۰ میلیاردی برای آمبولانس دریایی
پژمان شاهرخی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در ادامه این مراسم، جزئیات بیشتری درباره آمبولانس دریایی ارائه داد و گفت: هزینه تامین این آمبولانس دریایی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان است و مقرر است طی سه ماه آینده، این آمبولانس به اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت، اولویت نخست ما برای بهرهبرداری، جزیره هرمز است.
وی افزود: پویش دریایی مأموریت اصلی این آمبولانس را تشکیل میدهد و تلاش داریم با استقرار آن، امکان انتقال سریع و ایمن بیماران جزایر فراهم شود و خدمات درمانی به ساکنان این مناطق بهبود یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین بر اهمیت همکاری بین دستگاههای اجرایی، خیران و نهادهای مسئول در موفقیت این پروژه تاکید کرد و اظهار امیدواری نمود که این اقدام بتواند نقش مهمی در ارتقای شاخصهای سلامت جزایر استان هرمزگان ایفا کند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن
بازگشت طلای ۲۶۰ میلیون تومانی به صاحبش
انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد
بازگشایی سفارت دانمارک در تهران
بیانیه مشترک سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران
برقراری پرواز از جنوب ایران به نجف و بغداد
فضای پروازی غرب کشور ۲۴ ساعته میشود
دیدار فرمانده ارتش پاکستان با پزشکیان
داور فینال جام جهانی قاضی دیدار ایران و مصر شد
معضل چندماهه فاضلاب در بندرعباس؛ پیگیریهای اهالی بلوار گاز بینتیجه ماند
تقدیر از معاون فرهنگی و امور جوانان هرمزگان
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید
فیش حقوقی بازنشستگان و مستمریبگیران در دسترس قرار گرفت
مهلت ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر تمدید شد
اقامه نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع بندرعباس
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است