به گزارش صبح ساحل، رئیس شورای اسلامی شهر تخت گفت: در این مراسم ۶۰ دیگ حلیم طبخ و بین بیش از ۵ هزار تن از ساکنان شهر تخت و روستاهای اطراف توزیع شد.
سید محد حسینی افزود: حلیمپزی یکی از سنتهای دیرینه و ریشهدار مذهبی و فرهنگی بخش تخت است که هر ساله با فرارسیدن ماه رجب برگزار میشود.
وی گفت: این آیین به عنوان نمادی از همدلی و همیاری اجتماعی، از ساعات پایانی شب آغاز میشود و تا بامداد ادامه مییابد.
بیشتر بخوانید: برگزاری سالگرد شهادت شهید مجتبی شهیدی زاده و ۴۲ شهید بخش تخت
رئیس شورای اسلامی شهر تخت گفت: در این مراسم، مردم با نیتهای خیرخواهانه و به یاد اهلبیت (ع)، با فراهم کردن مواد اولیه، روشن کردن آتش، هم زدن دیگهای بزرگ حلیم و تقسیم آن میان اقشار مختلف جامعه، جلوهای از وحدت و همبستگی را به نمایش میگذارند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
فعالیت پایگاههای انتقال خون هرمزگان در تاسوعا و عاشورای حسینی
سرعت گوشیهای آینده گلکسی ارتقا مییابد
نمایشگاهداران مجاز به پیشفروش خودرو نیستند
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت: ۵۴ هزار نفر از سفر حج بازماندند
مجوز خودروهای سیار سوخترسان برای بندرعباس، قشم و کیش صادر شد
دربارهٔ اموال آزادشدهٔ ایران هر طور صلاح بدانیم تصمیم میگیریم و هیچ محدودیتی دراینباره وجود ندارد
احتمال برگزاری جلسه علنی مجلس در هفته آینده
برگزاری نخستین تمرین تیم ملی پس از دیدار با بلژیک در تیخوانا
کمیته ملی پارالمپیک تفاهمنامه امضا کرد
رئیسجمهور عازم اسلامآباد شد
همدلی برای روشنایی ایران
برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2026؛ فردا چهارشنبه3 تیر
خط لوله ۳ کیلومتری انتقال سوخت قاچاق در سواحل میناب منهدم شد
فرصت غیرقابل تمدید رفع نقص مدارک آزمون فلوشیپ ۱۴۰۵
اطلاعیه مهم برای شهروندان جاسک؛ انفجارهای کنترلشده از ساعت ۹ تا ۱۲