14

مهر

1403


اجتماعی

15 شهریور 1391 09:47 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _ نخستين پيوند كليه در مركزآموزشي درماني شهيد محمدي بندرعباس در نيمه دوم سالجاري صورت مي گيرد.

فوق تخصص جراحي پيوند اعضا  گفت : تمام زير ساختهاي بخش پيوند كليه در مركزآموزشي درماني شهيد محمدي بندرعباس فراهم شده است و به زودي  نخستين عمل جراحي پيوند كليه صورت مي گيرد.

 

دكتر مسعود دهقاني با اشاره به درمان دائمي بيماران كليه اي با پيوند كليه سالم  اظهار كرد : بيماراني كه نارسايي پيشرفته كليه اي دارند مي توانند با درمان موقتي كه دياليزمي باشد پيگيري نمايند و مي توان با درمان قطعي يعني جايگزين نمودن كليه سالم به جاي كليه كار افتاده بيمار كليه اي را به زندگي عادي بازگرداند.

 

"دهقاني" با اشاره به استانداردهاي موجود در امكانات  و تجهيزات عمل پيوند كليه در بندرعباس ابراز كرد : پيوند كليه يكي از روش هاي درماني براي بيماران كليه اي است كه به عنوان درمان لوكس در كشور به حساب نمي آيد و در حال حاضر 22 مركز در كشور عمل پيوند كليه را انجام مي دهند.اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كرمان بيان كرد : اهداكنندگان كليه   با يد بر اين باور باشند كه اهدا كليه به فرد بيمار هيچ اختلالي در زندگي عادي اهداكننده به وجود نمي آورد.

 

فوق تخصص جراحي پيوند اعضا با اشاره به اينكه یک کلیه پیوندی موفق مانند یک کلیه طبیعی كار می کند ، گفت : بیماري كه كليه  سالم دريافت مي نمايد ، دیگر نیازی به دیالیز ندارد ، اما بیمار نیاز به گرفتن داروهای جدیدی برای حفظ کلیه سالم خود دارد.

 

دیدگاه ها (0)
img