14

مهر

1403


سیاسی

30 شهریور 1391 08:31 0 کامنت

 صبح ساحل، سیاسی _ زیردریایی سنگین طارق 901 و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران  سهند با دستور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در آب های نیلگون خلیج فارس به آب انداخته شد.

به گزارش ایرنا، زیردریایی طارق 901 چندی پیش توسط متخصصان متعهد و توانمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اورهال شده است که با موفقیت به یگان زیر سطحی نیروی دریایی ارتش ملحق شد.ناخدا دوم حسین حریری فرمانده «ناوتیپ زیر سطحی» منطقه یکم نیروی دریایی در جنوب، در ارتباطی زنده با اعلام آمادگی طارق برای انجام مأموریت از فرمانده کل قوا درخواست فرمان کرد که با موافقت رهبر انقلاب زیردریایی پیشرفته طارق، به ناوگان عظیم مدافعان مرزهای آبی ایران پیوست.

طارق از پیچیده ترین تکنولوژي روز دنیا برخوردار است. در تعمیرات این زیردریایی پیشرفته، حدود 50 هزار قطعه ساخته شده و 200 هزار قطعه تعمیر شده است. قطع وابستگی به خارج و بومی سازی دانش از دیگر اهداف این پروژه بزرگ بوده است.

همچنین ناخدایکم جعفر سعیدی فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس در ارتباطی مستقیم درخواست کرد فرمانده کل قوا، اجازه آب اندازی سازه اصلی ناو سهند را صادر کنند که با فرمان معظم له ناو سهند به آب انداخته شد. ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند نیز توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شد.

دیدگاه ها (0)
img