13

مهر

1403


ورزشی

03 مهر 1391 08:51 0 کامنت

صبح ساحل، ورزشی _ تیم شطرنج بانوان تایدواتر هرمزگان متشکل از استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان ، مهرنوش زوارموسوی، ساره تاجیک ، هانیه خلجی و دو بازیکن بومی یاسمن داودی و میتر اصغری در ششمین دوره لیگ برتر شطرنج کشور موسوم به جام فرزانگان شرکت کرده است

.

 

در نیم فصل اول سوپرلیگ  شطرنج بانوان کشور که به صورت متمرکز در ۷ دور در شهر رشت برگزار شد  تیم تایدواتر هرمزگان علی رغم مشکلی که در دور دوم برایش به  وجود آمد و شرایط تیم را سخت تر کرد در جمع سه تیم برتر لیگ قرار گرفت.

 

دراین مسابقات منظم ترین تیم شرکت کننده در سوپرلیگ برتر کشور تیم تایدواتر هرمزگان بود زیرا  با مقنعه ها و کاپشن ورزشی تیمی یک رنگ  اهمیت انضباط تیمی را نشان دادند. در این مسابقات در میز  های  یک  تا چهار آتوسا پورکاشیان ،مهرنوش زوارموسوی ، ساره تاجیک ، هانیه خلجی ، میتر اصغری و یاسمن داودی بازیکنان تیم تایدواتر هرمزگان حضور داشتند که در دوراول تیم تایدواتر هرمزگان در گام اول با پیروزی ۵/۳ بر ۵/۰ بر تیم تربیت قزوین غلبه کرد. در دور دوم تیم تایدواتر هرمزگان با تیم مس کرمان رقابت داشت که این مسابقه با حاشیه های روبرو بود ودر پایان با رای داور به باخت تیم تایدواتر منجر شد. هرچند مسئول تیم تایدواتر هرمزگان در این رابطه تقاضای بررسی داده است و باید منتظر نتیجه رای هیات ژوری ماند. در هر صورت با این باخت رقابت این تیم برای صدرنشین شدن بسیار سخت شده است .

 

در دور سوم علی رغم شوک وارد شده به تیم تایدواتر این تیم با عزمی راسخ و با قدرت توانست تیم ورزش و جوانان همدان را با نتیجه ۵/۳ بر ۵/۰ شکست دهد .تیم تایدواتر هرمزگان در دور چهارم با رقیب دیرینه خود دانشگاه آزاد به رقابت پرداخت که حاصل آن نتیجه مساوی برای دو تیم بود.در دور پنجم تیم تایدواتر هرمزگان همچنان به نتایج درخشان خود افزود و با کسب ۴ امتیاز خود را تا رده سوم جدول رساند. در پایان دور ششم تیم تایدواتر که با نتیجه ۳ بر ۱ تیم تربیت قزوین را شکست داده بود با کسب ۱۶ امتیاز بعد از تیم های پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد در رده سوم جدول قرار گرفت. دردور هفتم و پایانی نیم فصل اول تیم تایدواتر هرمزگان در مقابل تیم قدرتمند و بدون باخت پتروشیمی بندرامام خمینی صف آرایی کرد و با نتیجه ۵/۳ بر ۵/۰ شکست را پذیرا شد تا در جدول رده بندی مکان سوم جدول را با ۵/۱۶ امتیاز کسب نماید. هرچند مشکل پیش آمده در دور دوم باعث از دست رفتن ۴ امتیاز حساس شد و این تیم را از کسب مقام دوم باز داشت ولی امید است در نیم فصل دوم جبران و تیم تایدواتر جایگاه سال گذشته را بدست آورد.از دیگر نتایج جالب توجه این مسابقات برد ۴ امتیازی تیم پترو شیمی بندر امام از تیم دانشگاه آزاد که رقیب اصلی تیم تایدواتر هرمزگان محسوب می شود بود.

 

دیدگاه ها (0)
img