فرمانده دریابانی استان تاکید کرد؛

توقیف و قطع سوخت در انتظار شناورهای بدون پلاک



صبح ساحل، حوادث _ شناورهای بدون ثبت شماره پلاک از شنبه هفته دیگر حق تردد در دریا را ندارند و تا زمانی که صاحبان شناورها  این شماره را از ادارات مربوطه (شیلات و اداره كل بنادر و دریانوردی) دریافت نکردند نمی توانند تحت عناوین مختلف از جمله صیادی، تفریحی، تجاری و غیره فعالیت نمایند و اگرنه شناور به مدت 6 ماه توقیف می شود .

به گفته فرمانده دریابانی استان،تخمین زده شده که در سطح استان 12 هزار فروند شناور سبک، نیمه سنگین و سنگین وجود دارد که تاکنون  8 هزار شناور ثبت پلاک شدندو 4 هزار فروند دیگر، هنوز برای اخذ پلاک اقدام نکردند و در صورت تردد با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.سرهنگ محمد ایزدی با بیان  لزوم ساماندهی شناورها در استان اظهار داشت که با  شناورهای  بدون ثبت پلاک  از استان های دیگر برای انجام کاری وارد این استان شدند نیز برخورد می شود. وی با اشاره به اینکه از هشتم مهرماه جاری  ارائه تمام خدمات به شناورها منوط به ثبت پلاک  است تصریح کرد: تمام خدمات  از جمله سوخت، بیمه، حق قانونی در حوادث ها و ...منوط به ثبت شماره پلاک در پهلو راست و یا چپ شناور است و اگرنه صاحب شناور از تمام امکانات و خدمات محروم می شود.

افزایش 34 درصدی دستگیری اتباع غیر مجاز

سرهنگ ایزدی در گفتگو باخبرنگاران از افزایش 34 درصدی دستگیری ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطالبی را بیان کرد و گفت:در این مدت هزارو 623 نفر اتباع بیگانه در حین ورود به کشور  توسط نیروی دریابانی دستگیر ،تحویل مراجع قضایی و ازکشور طرد شدند. وی ادامه داد: از این تعداد 5/99 درصد برای اشتغال  آمده بودند.

کشف 5/8 تن مواد مخدر

سرهنگ ایزدی در خصوص کشف 5/8 تن انواع مواد مخدردر 6 ماهه نخست سال جاری گفت:اکثر این کشفیات همراه با درگیری بوده است که در این رابطه 113 نفر دستگیر شدند. وی افزایش 17 درصدی دخانیات و 61 درصدی مشروبات الکلی را  نسبت به مدت مشابه سال قبل را از دیگر عملکرد بیان کرد.

کشف 2 میلیون سوخت قاچاق

این مقام مسوول از کشف 2 میلیون و 620 هزار لیتر سوخت قاچاق سخن گفت که این آمار نسبت به مشابه سال گذشته با یک میلیون و 282 هزار لیتر، 104 درصد رشد داشته است.

تشکیل هزار پرونده قاچاق کالا

فرمانده دریاباتی گفت: در این مدت 112 فروند شناور قاچاق کالا توقیف شده است که این آمار در سال گذشته 550 فروند بوده است.سرهنگ ایزدی خاطرنشان کرد:595 پرونده کالای قاچاق به ارزش 10میلیون ریال و 424 پرونده بالای10میلیون ریال تشکیل شده است.وی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در نیمه اول سال جاری را 285 میلیارد و 232 میلیون و 156 هزارو 220 ریال ذکر کرد این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 216 میلیارد و 80میلیون و 988 هزارو 500 ریال بوده است. سرهنگ ایزدی گفت:70 درصد مالای قاچاق در استان از طریق دریا توسط ماموران دریابانی کشف شده است.

افزایش 46 درصدی گشت دریایی

فرمانده دریابانی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون گشت های دریایی 46 درصد و گشت های خشکی 140 درصد و درگیری با قاچاقچیان 40 درصد افزایش نشان می دهد.

برنامه های هفته ناجا

سرهنگ ایزدی از اجرای برنامه های مختلف در هفته ناجا از جمله تجلیل از خانواده های شهدای دریابانی،  مسابقات ورزشی، عیادت از بیماران دریابانی، به صدا درآمدن بوق شناورها و ...خبر داد. وی روزهای این هفته را در مرزبانی به نام های قانون و اقتدار و انضباط، اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی، دانش و فناوری، کارآمدی و پاسخگویی، رسانه و پیشگیری اجتماعی، ولایت مداری و فداکاری، جامعه و پاسداری از ارزش ها نام برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها