12

مهر

1403


ورزشی

30 فروردین 1396 07:49 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - ورزشکار هرمزگانی در مسابقات جهانی پرورش اندام مدال نقره گرفت.عقیل مرادی ورزشکار هرمزگانی در مسابقات جهانی پرورش اندام در ایتالیا به مدال نقره دست یافت.در این رقابتها مرادی عضو تیم ملی پرورش اندام ایران در بخش بادی کلاسیک صاحب گردن آویز نقره شد.مسابقات جهانی پرورش اندام با شرکت ورزشکارانی از 48 کشور جهان به مدت دو روز در شهر مالتو ایتالیا برگزار شد.
در ذیل گفت و گو این قهرمان هرمزگانی که چندی پیش با خبرگزاری مهر انجام داده است را با هم می‌خوانیم.
 ورزش را از چه سالی شروع کردید؟
از سال 80 بدنسازی رو زیر نظر زنده یاد سهیل خالدی شروع کردم، سال 82 از طرف دانشگاه آزاد بندر لنگه در المپیاد دانشجویی کشوری حضور داشتم و مقام سوم را بدست آوردم، 89 اولین تجربه کشوریم قهرمان شدم، همان سال به اردو تیم ملی دعوت شدم، در سالهای 90 و 91 هم در اردو تیم ملی بودم که نقش مهمی در رشد جسمی و تجربی من داشت، تصمیم گرفتم که اردو را ترک نکنم و برای مسابقات جهانی مجارستان آماده شوم که خدا خواست و قهرمان شدم.در این مدت تقریبا 10 ماه رژیم بودم و برای مسابقات وزن کم کردم، بعد هم مسابقات در «بوداپست» مجارستان برگزار شد که خدا رو شکر در دسته قدی 175 قهرمانی بادی کلاسیک جهان را گرفتم. در مسابقات اورال که بین قهرمان قهرمانان کلاسیک بود هم قهرمان شدم.
 قبل از بدنسازی در ورزش دیگری هم فعال بودید؟
قبل از بدنسازی فوتبال بازی می کردم، در مسابقات محلات و استانی هم شرکت کردم، در فوتبال مصدومیتی برایم پیش آمد که باید فیزیوترپی انجام می‌دادم، وقتی در فیزیوتراپی با وزنه کار کردم به بدنسازی علاقه مند شدم و فوتبال را کنار گذاشتم و بدنسازی را شروع کردم.
 تا به حال چند هرمزگانی در مسابقات جهانی شرکت کرده اند؟
متاسفانه تا به حال در مسابقات جهانی نماینده نداشتیم، دلایلش هم خرج سنگین این ورزش است، ما استعدادهای زیادی داریم ولی در کل به خاطر هزینه بچه‌های ما نتوانستند در مسابقات جهانی یا حتی آسیایی شرکت کنند. خدا خواست ما به عنوان اولین هرمزگانی شرکت کردیم و قهرمان شدیم.
 هرمزگان در بدنسازی چقدر ظرفیت دارد؟
ظرفیت زیادی داریم، اگر از بدنسازهای ما حمایت شود من قول می دهم تیم استان ما می تواند عضو 3 تیم برتر کشور شود. تعریف نمی کنم اما ما جنوبی ها واقعا بهترین استیل و بدنها را داریم.
 تعداد باشگاه های بندر عباس را دارید؟
الان تعداد باشگاه ها زیاد شدند که این خیلی خوب است، فکر کنم بیش از 60 باشگاه در بندر عباس داریم.
 درست است که ورزش بدنسازی حرفه ای برای آدم‌های پولدار است؟
من به این که بدنسازی ورزش آدم های پولدار است اعتقاد ندارم، مگر ما بچه پولداریم، ما وام گرفتیم و مسابقه دادیم، این وام را که صفر کردیم باز باید وام بگیریم تا بتوانیم در مسابقات شرکت کنیم. من در روزنامه ای دیدم که نوشته بود فقیر تر از بدنساز وجود ندارد، حتی حرفه ای ها من آدم حرفه ای نشان شما می دهم که ماشین خود را فروخته که مسابقه بدهد.
 چه انتظاری از اسپانسرها دارید؟
اینکه یا خودشان یا نماینده شان را حداقل یک ساعت به باشگاه ها بفرستند تا استعدادها را شناسایی کنند و روی آنها سرمایه گذاری کنند. تا بحال ندیدم کسی بیاید و در ورزش بدنسازی سرمایه گذاری کند، البته دیدم که اشخاص اول استان بیایند و ورزشکاران را نگاه کنند و حتی خوششان هم آمده قول هم دادند که حمایت کنند، اما نمی دانم چرا توجهی نکردند.
 بدنسازی و پرورش اندام چه تفاوتی باهم دارند؟
ما وقتی می گوییم پرورش اندام یعنی پرورش عضله که خودش مسابقه جداگانه ای دارد، اگر شما در بدنسازی کار با وزنه هم داشته باشید به آن می گویند بدل سازی یعنی یکم قوی کردن عضله که کلا سیستم تمرینشان فرق می کند.
 اولین تجربه ملی شما کی بود؟
سال 89 اولین اردوی ملی من بود که همان سال برای اولین بار قهرمان کشور شدم، مسابقات کشوری ساری. در آن سال بخاطر مشکل مالی و نبود اسپانسر از اردوی تیم ملی که برای مسابقات کره جنوبی آماده می شد انصراف دادم.
 سال 90 و 91 هم در تیم ملی بودم، سال 91 که مسابقات گوانژو چین بود تا دقیقه آخر در تیم ملی بودم اما بنا به دلایلی و برنامه ریزی های قبلی و دستهای پشت پرده لحظه آخر از تیم ملی خط خوردم.
 رشته بدنسازی روی قد تاثیر دارد یا نه؟ شما چه سنی را برای بدنسازی توصیه می کنید؟
توصیه من از 16 یا 17 سال به بالا است، البته کسانی هستند از 14 یا 15 سالگی می آیند که ما برای اینکه آنها اذیت نشوند به آنها برنامه های مادر یا تک مفصلی می‌دهیم که اذیت نشوند. اصلا هم چنین چیزی وجود ندارد که بدنسازی قد را می سوزاند، چون وقتی شما ورزش می کنید باعث می شود که عضله بدن رشد کند.
  برای همسرتان زندگی با یک قهرمان سخت نیست؟
بله زندگی با یک ورزشکار حرفه ای سخت است، همسرم به وضعیت من عادت کرده و می گوید؛ چون این ورزش را دوست داری منم دوست دارم، یکی از پشتوانه های اصلی من همسرم بوده که واقعا برای من سنگ تمام گذاشته.

دیدگاه ها (0)
img