مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

60میلیون تومان هزینه ساخت هرهکتار بوستان روستایی درهرمزگان



صبح ساحل-سیاسی: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هزینه احداث وتجهیز هرهکتار بوستان روستایی این استان بیش از 60 میلیون تومان است.
امید ذاکری افزود:بوستان های روستایی به عنوان فضایی شبه جنگلی در روستاها با محوریت دهیاری ها و با هدف ایجاد محیطی جنگلی ، محرومیت زدایی از مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته و ایجاد مکان های تفریحی ایجاد می شوند.
وی با بیان اینکه مردم می توانند از این بوستان ها به عنوان تفرجگاه استفاده کنند، اظهار داشت: بخشی از هزینه های احداث بوستان های روستایی برای احداث زیربنا و حصار کشی را پرداخت و بخشی دیگر را خود دهیاری ها ، شوراها و خیران تامین می کنند.وی ادامه داد: درحال حاضر بیش از 80 بوستان روستایی در سطح حدود 200 هکتار در استان با مشارکت مردم و همکاری نهادهای دولتی و مشارکت مستقیم شوراهای اسلامی احداث شده است.مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: در صورت درخواست دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها، مجوز لازم برای احداث بوستان های روستایی در سطح روستاهای استان صادر و از نظر مالی حمایت می شوند.
ذاکری بیان داشت: خیران در واقع همان تسهیلگران منابع طبیعی هستند و با ارتباط بیشتر با این افراد میتوان در راستای اهداف منابع طبیعی گام های بلندی برداشت.وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر زادآوری گیاهان در هرمزگان با مشکل مواجه بود زیرا بندهای هلالی آبگیر در مراتع ،جنگل ،بیابان و طرح های ذخیره نزولات آسمانی باعث زادآوری گیاهان می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار داشت:اداره منابع طبیعی در هر هکتار سه بند احداث کرده که نقش موثری در جوان سازی جنگل های استان دارد.
ذاکری در پایان اضافه کرد: مردم منطقه هم از این بندها استقبال می کنند و از علوفه تولید شده در داخل این بندها برای تغذیه دام استفاده می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها