12

مهر

1403


اجتماعی

27 مهر 1391 08:34 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس گفت: در راستای اجرای مطلوب مرحله دوم طرح بلیط کارت در ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس با طراحی مسابقه ای در نظر داریم تا از نظرات شهروندان بندرعباسی در اجرای این طرح استفاده کنیم. مجتبی معین وزیری با اشاره به مزیتهای فراوان استفاده از بلیط کارت در سیستم حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: بلیط الکترونیکى از مهم‌ترین، کارآمدترین و متداول‌ترین ابزارهاى الکترونیکى و از شرایط لازم براى تحقق شهر الکترونیکى است که مى‌تواند گردش پول افراد را در چرخه اقتصادى کاهش دهد و در این صورت، هزینه‌هاى مربوط به چاپ اسکناس‌هاى جدید نیز کاهش مى‌یابد.وی در ادامه تصریح کرد: بلیط کارت امکان مدیریت بر نقدینگى جارى و برنامه ‌ریزى به‌ منظور ارائه سرویس برحسب نیاز شهروندان را فراهم مى‌کند و در افزایش سرعت سرویس دهندگان نیز مؤثر است و این تکنولوژی قابلیت خواندن و ثبت اطلاعات را در هنگام استفاده از سیستم حمل ‌و ‌نقل عمومی را فراهم مى‌کند و براى پرداخت کرایه یا نهایتاً پرداخت هزینه هایى که پیش از این طبق روال سنتى براى آن ها بلیط تهیه مى شد، قابل استفاده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس با بیان اینکه بلیط کارت یکى از ابزارهاى تحقق شهر الکترونیکى است، عنوان کرد: در یک شهر الکترونیکى عملاً دو مبحث وجود دارد، یکى بهبود تعاملات و کاهش زمان اجرای امور مختلف و دیگری صرفه جویى در هزینه ها و منابع و سهولت در انجام کارها و دیگر این که مى توانیم برنامه ریزى ها و آمار و اطلاعات بهترى داشته باشیم از جمله مزایای این طرح است و بلیط کارت فناورى است که مى تواند این موارد را در اختیار ما قرار دهد و با جمع آورى اطلاعات به روز و به هنگام به مدیران براى برنامه ریزى بهتر کمک مى کند و گام بزرگى براى رفتن به سمت شهر الکترونیکى خواهد بود.

معین وزیری با اشاره به اجرای طرح بلیط کارت در بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهر بندرعباس، بیان داشت: استفاده از بلیط الکترونیکی در قالب طرح بلیط کارت در شهر بندرعباس در هفته دولت سال 1390 به بهره برداری رسید و در مرحله اول طرح بخشی از ناوگان اتوبوس های سطح شهر بندرعباس به این سیستم پرداخت مجهز شد.وی ادامه داد: اما در مرحله دوم اجرای این طرح که در آینده اجرا خواهد شد،  و در گام های بعدی تمام خطوط اتوبوسرانی شهر و حومه بندرعباس مجهزبه این سیستم می شوند و پیاده سازی این سیستم می تواند به عنوان زمینه سازی برای حرکت به سوی شهر الکترونیک  باشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مطلوب طرح بلیط کارت در ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس با طراحی مسابقه ای در نظر داریم تا از نظرات شهروندان بندرعباسی در اجرای این طرح استفاده کنیم که در این راستا شهروندان می توانند نظرات خود را در محورهای نحوه آموزش و استفاده از بلیط کارت، تبلیغات طرح و شیوه های عملیاتی کردن آن از طریق شماره پیامک 300074761 و همچنین تماس با شماره تلفن 6687573 و یا با مراجعه به سایتbndbus.irبا ما در میان بگذارند.

معین وزیری در پایان حرکت به سوى شهر الکترونیکی، توسعه فرهنگ استفاده از کارت هاى الکترونیکى در بین اقشار مختلف شهروندان، ارتقاء سطح سرویس حمل و نقل عمومى، جمع آورى اطلاعات و آمار دقیق از تعداد مسافر هر ایستگاه و برنامه ریزى براى توزیع مناسب تر ناوگان اتوبوسرانى، حل مشکل پول خرد و همچنین پرداخت هزینه های کرایه بدون استفاده از پول نقد، کمک به سلامت و بهداشت رانندگان و شهروندان و جلوگیری از پرداخت کرایه بیشتر از نرخ تعیین شده را از جمله مزیتهای طرح بلیط کارت برشمرد. مینی بوس های شهری در بندرعباس ساماندهی می شوند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و حومه شهر بندرعباس گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی ناوگان مینی بوسرانی تمامی مینی بوس های این شهر ساماندهی می شود.

مجتبی معین وزیری افزود: تاكنون با اجرای این طرح كه از مردادماه جاری آغاز شده است، یكهزار دستگاه مینی بوس شهری ساماندهی شدند. وی، هدف از اجرای این طرح را ابلاغ وزارت كشور مبنی بر ساماندهی ناوگان مینی بوسرانی جهت توسعه و نوسازی ناوگان، نصب برچسب و برنامه ریزی آینده برای بهره مندی از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و مدیریت مصرف سوخت اعلام كرد. این مسئول همچنین اظهارداشت: پس از پایان این طرح نیز برای مینی بوس های شركت كننده، مزایایی از جمله بیمه با نرخ مناسب درنظر گرفته شده است.

معین وزیری ادامه داد: این سـازمان از تمامی متقاضیان مالك حقیقی و حقوقی مینی بوس های شهری و حومه شهر بندرعباس، شامل مینی بوس، میدی باس و میدل باس ثبت نام می كند و افرادی كه موفق به شركت نشدند می توانند برای ثبت مشخصات دستگاه خود به این سازمان مراجعه كنند.

دیدگاه ها (0)
img