مدارس شرق هرمزگان شرایط بحرانی دارند



صبح ساحل-اجتماعی: نماینده شرق هرمزگان در مجلس با بیان اینکه بسیاری از مدارس تخریبی استان در شرق هرمزگان قرار دارد، گفت: مدارس شرق هرمزگان شرایط بحرانی دارند.
به گزارش مهر، سید مصطفی ذوالقدر در بازدید از مدارس حوزه شرق استان هرمزگان با اشاره به وضعیت نامناسب مدارس شرق استان هرمزگان گفت: به همراه نمایندگان اداره کل نوسازی مدارس از وضعیت فضاهای آموزشی تخریبی در شهرستانهای میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد بازدید کرده و از وضع موجود کاملا مطلع هستم.وی عنوان کرد: شهرستان میناب و رودان مدارس تخریبی زیادی دارند در سیریک هم بخش بمانی و روستای کندال مدرسه هایشان تخریبی است.
لذا انتظار حمایت بیشتر از دولت برای رفع این معضل در شرق استان داریم. در جاسک و بشاگرد هم کمبود فضای آموزشی محسوس است که باید مورد توجه قرار گیرد.نماینده حوزه شرق استان افزود: متاسفانه برخی مدارس در این حوزه شرایط بحرانی دارند که اگر حمایت ویژه ای صورت نگیرد ،فاجعه  به بار خواهد آمد.
حجت الاسلام ذوالقدرخاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته سقف دو مدرسه در هشتبندی و زهوکی فرو ریخت که بحمدالله بخیر گذشت و البته از اینکه اداره کل نوسازی مدارس این پروژه ها را به سرعت آغاز کرد جای تقدیر و تشکر را دارد.وی اعلام آمادگی کرد که موضوع را از طریق مراجع ذیربط پیگیری کند.
حمید هراتی قوی نیزدر مورد وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان بیان داشت: بندرعباس و حوزه شرق خصوصا میناب و رودان بیشترین مدارس تخریبی را دارند و در این خصوص سعی کرده ایم با همه توان برای رفع مشکل در این شهرستانها اقدام کنیم. مشارکت بنیاد برکت و بانکها در حذف مدارس تخریبی و توجه ویژه دولت به این مناطق را ارج می نهیم.
سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مشکل ۵مدرسه در شهرستان میناب در اواخر سال ۱۳۹۵ افزود: با اعتبارات ملی و مردمی دو پروژه را به صورت همزمان به مناقصه گذاشته ایم و یک پروژه نیز متعاقب آن به مناقصه گذاشته شد. عملیات اجرایی مدارس هشتبندی، پشته شهوار و زهوکی آغاز شد.وی افزود: برای مدرسه حنظله گودو اعتبارش در ستاد مدیریت بحران مصوب شده است و ما هم در این خصوص تمام توان خود را بکار گرفته که این مشکلات به حداقل برسد. در نیمه دوم سال ۹۵رایزنی با بنیاد برکت در خصوص بازسازی آموزشگاه حاجی خادمی انجام شد که بحمدالله نتیجه بخش بوده است.
هراتی قوی ازحمایت بنیاد علوی در احداث ۱۹کلاس درس در استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۶کلاس به شهرستان میناب اختصاص داده شد. در کوهستک نیز اقدام لازم در جهت بازسازی مدرسه این منطقه به عمل آمده و امیدواریم که با تخصیص اعتبار بتوانیم نسبت به مقاوم سازی دبستان کندال هم اقدام کنیم.
سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در خصوص وصل انشعابات آب و برق مدارس خیرساز در استان اظهارداشت: سیاست بر این است که قسمتی از اعتبارات را برای انشعابات مورد اشاره اختصاص دهیم. لذا هزینه انشعابات بیش از ۷۰مدرسه را در استان پرداخت کرده ایم و در سال جدید نیز پیش بینی لازم به عمل آمده است.
محمید هراتی قوی بر حمایت مجمع نمایندگان استان تأکید کرد و افزود: معاون رئیس جمهور در سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی استان در بهمن ۱۳۹۵بر حمایت ویژه دولت از استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان در بخش نوسازی مدارس تاکید کرد که امیدواریم با حمایت مجمع نمایندگان استان بتوانیم اعتبارات ویژه ای را برای جمع آوری  مدارس تخریبی و مقاوم سازی مدارس غیر استاندارد استان دریافت کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها