نه موسیقی، نه اسکیت، فقط بسکتبال



صبح ساحل- ورزشی/حسین نارنجی نسب/ دردنیای متین شیطنت و بازیگوشی های کودکانه را نمی بینی، دنیای او لبریز از خوباوری، قهرمانی و حرفه ای شدن است وشاید (بزرگ مرد کوچک) بهترین نامی است که می توان بر روی پدیده 11 ساله بسکتبال هرمزگان و ایران نهاد.   
پیکار نزدیک با بسکتبالیست های استان های دیگر اندام وجثه ای کوچک تر از دیگر بسکتبالیست ها او را در زمین از دیگر حریفان متمایز می کند. شاید انتخاب تیم هرمزگان درمسابقات گروه دوم وصعود به جمع چهار تیم برتر مینی بسکتبال کشور آن چنان نتوانست دوستداران و علاقمندان به بسکتبال از وجود چنین استعدادی درهرمزگان باخبرکند.
اما بازی روز آخر با تیم مرکزی ونمایش خیره کننده اش در برابر این حریف که تا شکست هرمزگان پیش آمده بود در پایان با درخشش این بازیکن تیم مرکزی شکست خورد و هرمزگان با خوزستان به جمع چهار تیم برتر به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
با وجود سن کمی که دارد اما بزرگ فکر می کند. این را زمانی متوجه می شوی که با او همکلام باشی. وقتی صحبت از بازیکنان بزرگ بسکتبال (NBI) می کند بیشتر متوجه دید بلندش برای قهرمانی دارد و به خوبی با این مسئله کنار آمده که برای رسیدن به هدفش باید بعضی خوشی ها را دراین راه فدا کند.
 متین جریده به همراه پدرش مهمان صبح ساحل بودند وبرای ما از آرزوها و اهدافی که دارد .صحبت کرد درادامه گفت وگو با این پدیده بسکتبال می خوانید:
خودت را بیشتر معرفی کن:
متین جریده هستم ودرسال تحصیلی 97 - 96 در پایه ششم در دبستان علوم پزشکی ادامه تحصیل خواهم داد و از سال اول تا پنجم در دبستان شهید خوشبخت توانیر مشغول به تحصیل بودم و از همین مدرسه بود که بسکتبال راشروع کردم.
مربیانت دربسکتبال چه کسانی بودند؟
درمدرسه هنگامی که درپایه اول درس می خواندم، آغری مرا به بسکتبال دعوت کرد وباعث شد که  از اسکیت جدا شوم چرا که شش ماهی بیشتر نبود که اسکیت دنبال می کردم.
نسبت به بسکتبال چه حسی داری؟
وقتی بسکتبال بازی می کنم احساس خوشحالی می کنم و دلم می خواهد قهرمان دراین رشته شوم.
به رشته ورزشی دیگری علاقه داشتی یا از اول بسکتبال را انتخاب کردی؟
با راهنمایی پدرم اول اسکیت انتخاب کردم اما نداشتن انگیزه دراین رشته زود از آن جدا شدم وبا کمک آغری بسکتبال را انتخاب کردم و به این رشته علاقه پیدا کردم. البته بعد از بسکتبال موسیقی را خیلی دوست دارم وساز ویادگیری ساز(ویلون) را دنبال می کنم وچند آهنگ را بخوبی می نوازم.
شده به پدرت بگویی دیگر از تمرین کردن خسته شده ای و نمی خواهی بسکتبال بازی کنی؟
تمرین کردن خستگی می آورد، اما نگفتم نمی خواهم دیگر بسکتبال بازی کنم.
میانه ات با درس چطور است؟
درسم باید در کنار ورزش باید داشته باشم و با کمک پدر ومادرم طوری برای درسهایم برنامه ریزی کرده ام که هیچگاه ورزش به درسم لطمه نزند.
از افتخاراتت بگو؟
با تیم ناحیه 2 آموزش و پرورش بندرعباس قهرمان مسابقات آموزشگاه های استان شدیم.
درمسابقات قهرمانی مینی بسکتبال شهرستان بندرعباس با تیم توانیر به مقام نایب قهرمانی دست یافتیم.
چه پیشنهادی برای رشد و ترویج بسکتبال استان وبندرعباس داری؟
از پدرم شنیدم که در دهه 60 تا 80 بسکتبال خیابانی دربندرعباس رواج داشته وکم وبیش هم الان در بعضی از پارک ها ومحله ها حلقه های بسکتبال وجود دارد و به هیات بسکتبال پیشنهاد دارم اگر بتوانند با کمک شهرداری و سازمان فرهنگی ورزش شهرداری درهرمحله ای حلقه های بسکتبال را نصب کنند این رشته درتمام شهر فراگیر خواهد شد وهمین کار نیز درشهرستان های استان هیات های شهرستانی دنبال کنند بسکتبال به اوج خودش خواهد رسید.
قبل از بازی با تیم های بزرگ ومطرح کشور باعث نمشود بترسی ؟
نه فرقی نمی کند با چه تیمی بازی داریم فقط تلاشم را انجام می دهم تا تیمی که در آن بازی می کنم برنده از میدان بیرون بیاورم . یاد گرفته ام که چگونه بدون استرس وترس درمقابل حریفان ظاهر شوم
حرف آخر:
 اول از پدر ومادر ومربیانم ، برادران فرزاد وفرهاد آغری ، صادق مصفا ومحمود گردی تختی که برایم زحمات بسیار کشیده اند تقدیر وتشکر می کنم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها