12

مهر

1403


حوادث

24 آبان 1391 09:02 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _   میهمانان مراسم عروسي در روستای لشتغان از توابع خمیر  پس از صرف شام  به دليل دل درد و حالت تهوع به مراكز درماني مراجعه كردند.

هوا رو به تاریکی می رود ریسه های چراغ  رنگی  روشن می شود و مهمانان با لباسهای زیبا و شاد کم کم وارد خانه می شوند صدای صلوات می پیچد و سپس بوی خوش اسپند و گلاب. هلهله ای به پاست همه منتظر ورود عروس و داماد هستند دقایقی می گذرد و سفره شام پهن می شود پیر و جوان کنار سفره می نشینند تا ولیمه عروسی را میل نمایند غافل از اینکه هنوز چند لقمه ای در دهان نگذاشتند حالشان دگرگون و راهی بیمارستان می شود... 

به گفته یکی از شاهدان، ظهر همان روز در منزل خانواده عروس در لشتغان پایین، غذا (استانبولی با گوشت) پخت شده و بعد از صرف ناهار، مابقی غذا را در ظروف یک بار مصرف  به سمت خانواده داماد در لشتغان بالا انتقال می دهند.

در اين حادثه كه پنجشنبه شب 18 آبانماه رخ داد41 نفر از ميهمانان عروسي پس از صرف شام ناگهان دچار مسموميت شديد شدند وبلافاصله به بیمارستان بندر خمیر در 5 کیلومتری روستا مراجعه كردند و پس از درمان سرپایی مرخص شدند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان در این رابطه می گوید:"در همین راستا واحد مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط جهت بررسی های لازم اقدام به نمونه برداری از موادغذایی مورد استفاده نموده که در اسرع وقت نتیجه آن به اطلاع خواهد رسید وتحقيق و آزمايش براي كشف علت اصلي مسموميت ميهمانان عروسي ادامه دارد.دکتر فاطمه نوروزیان معتقد است که  به نظر می رسد یکی از دلایل اتفاق عدم نگهداری غذای پخت شده ، در محیط با شرایط نامناسب بوده است که بعد از وصول نتیجه پایانی آزمایشات ، اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه ها (0)
img