12

مهر

1403


اقتصادی

06 آذر 1391 09:07 0 کامنت

 صبح ساحل، اقتصادی _  معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار هرمزگان گفت: علیرغم وجود صنایع، بنادر و مناطق بزرگ نفتی در استان و استراتژیک بودن جزایر همچنان خدمات ارتباطی و اینترنت در نقاط مختلف هرمزگان نامطلوب است.

به گزارش مهر، علی اباذری در مراسم افتتاح اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات با ابراز نارضایتی از خدمات ارتباطی وزارت ارتباطات در هرمزگان ابراز داشت: وجود صنایعی همچون فولاد ، آلومینیوم، پالایشگاههای نفت و گاز 14 جزیره استراتژیک می طلبد خدمات ارتباطی تلفن ثابت ، همراه و اینترنت از وضعیت بهتری برخوردار باشند.وی گفت: علیرغم ظرفیت سازی مناسب وزارت ارتباطات در هرمزگان هنوز در مناطق مختلف استان نمی توانیم خدمات ارتباطی مناسبی داشته باشیم. در نقاطی از استان همچنان نقاط کور ارتباطی وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار هرمزگان افزود: ارتباطات یکی  از الزامات توسعه  و آبادانی است. 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان در حال انجام است و باید متناسب با این سرمایه گذاری ها، خدمات مطلوب ارتباطی به سرمایه گذاران ارائه شود.اباذری با بیان اینکه خدمات ارتباطی در بسیاری از نقاط استان هنوز با سیم های مسی انجام می شود تصریح کرد: در شان یک استان اقتصادی و صنعتی نیست که در مناطقی از آن خدمات ارتباطی به وسیله سیم های مسی انجام پذیرد. مدیران وزارتخانه ارتباطات نسبت به توسعه فیبر نوری در تمامی شهرستان ها اقدام لازم به عمل آورند.وی با اشاره به وضعیت نامطلوب زیرساخت های ارائه خدمات اینترنتی در شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: با نزدیکی به انتخابات شوراها هنوز بسیاری از شهرستان ها و روستاهای شرق استان از ارائه خدمات اینترنت بی بهره هستند و نگرانی از برگزاری انتخابات در شهرستانهای جاسک و بشاگرد به صورت الکترونیکی همچنان پابرجا است.

وی با تاکید بر اجرای کامل دولت الکترونیک در استان افزود: هنوز تمامی دستگاههای دولتی استان به شبکه دولت الکترونیک متصل نشده اند که مشکل عمده آن بستر ناقص ارتباطات در سطح استان است. از سوی دیگر طلب هزینه های بالا برای اتصال به شبکه دولت موجب شده است تا دستگاهها برای برقراری ارتباط با مشکل مواجه شوند.

 پهنای باند اینترنتی در هرمزگان بازنگری می شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پهنای باند اینترنت در استان هرمزگان با توجه به افزایش متقاضیان و استقرار مناطق نظامی و مجتمع های صنعتی بازنگری می شود.

سعید شریف زاده از اجرای کامل مصوبات سفرهای هیئت دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: در بازنگری جدید پهنای باند اینترنتی تمامی ظرفیت ها و نیازهای استان دیده خواهد شد و مشکل سرعت و حجم استفاده از خدمات اینترنتی مرتفع خواهد شد.

وی گفت: تاکنون 2 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان هرمزگان وجود دارد که تا پایان سال 500 کیلومتر دیگر اضافه خواهد شد و در مجموع به 2500 کیلومتر خواهد رسید.وی از اجرای دولت الکترونیک در تمام روستانهای استان هرمزگان خبر داد و افزود : راه اندازی دولت الکترونیک در روستانها موجب کاهش هزینه های رفت و آمد و ترافیک در شهرها خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: وجود صنایع بزرگ فولاد ، آلومینیوم ، کشتی سازی و سکوهای بزرگ نفتی در هرمزگان سبب می شود تا خدمات آی تی با جدیت و کیفیت مناسب تری در استان ارائه شود که راه اندازی اداره کل فناوری ارتباطات تسهیل کننده ارائه این خدمات خواهد بود.

 اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات در هرمزگان راه اندازی شد

با حضور معاون وزیر ارتباطات بیست و هفتمین اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان هرمزگان راه اندازی شد.

سعید شریف زاده در مراسم افتتاح اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات هرمزگان تامین امنیت شبکه، توسعه دولت الکترونیک و رفع مشکلات حوزه آی تی را از وظایف مهم این اداره کل عنوان کرد.وی افزود: راه اندازی راه اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات در استانها پس از مصوبه هیئت دولت در اولویت برنامه های این وزارتخانه قرار گرفت.

در این مراسم محسن قاسمی به عنوان سرپرست اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات هرمزگان طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات منصوب شد.

دیدگاه ها (0)
img