شور جوانی علت اصلی جان باختن هرمزگانی‌ها!

کورس مرگ در خیابان‌های بندرعباس



  صبح ساحل ، حوادث -   خیابان های غیر استاندارد بندرعباس میزبان جوانان موتور سوار و رانندگان خودرویی است که برای به رخ کشیدن مهارت و رها سازی انرژیشان حوادث را به جان می خرند تا اندکی از شور جوانی لذت ببرند.

به گزارش هرمز؛شور، نشاط و شادابی از فاکتورهای اصلی و مهم یک جامعه سالم و جوان است که در دهه های اخیر با صنعتی شدن جوامع و رشد شهر نشینی، بسیاری از کشورهای مهم اقتصادی از این اصل بازمانده اند و با افزایش میانگین سنی و پیر شدن جامعه دچار بحران شده اند.

نیروی انسانی جوان و سالم همواره مورد توجه تمامی جوامع و دولت هاست تا جایی که بسیاری از کشورهای اروپایی راهکارهای تشویقی بسیاری برای افزایش زاد و ولد و فرزندآوری مردمشان در پیش گرفته اند و یا اینکه با مهاجرپذیری سعی در جوان سازی کشورشان دارند.

کشور ما  با برخورداری از جمعیت ۷۰میلیونی  و رشد چشم گیر در عرصه جهانی از  ابتدای انقلاب همواره مورد توجه استعمارگران و قدرت طلبان بوده تا با به دست آوردن این ظرفیت عظیم علاوه بر به زانو درآوردن انقلاب نوپا اسلامی وارد کنند که هوشیاری و بصیرت مردم همیشه در صحنه تمامی توطئه های دشمنان را در نطفه خفه کرده و جوانان ایرانی با شور و هیجانی مضاعف در صف اول مدافعان انقلاب رخ نمایی می کنند.

هرمزگان به عنوان یکی از جوانترین استان های کشور از دیرباز نقش اساسی در دفاع از مرزها و حریم جمهوری اسلامی دارد و با تلاش و پشتکار فراوان در عرصه های مختلف اقتصادی به خوشی درخشیده است از این رو روزانه رکوردهای جدیدی را در امر درآمدزایی و ارزآوری کلان برای کشور رقم می زند.شهرستان بندرعباس به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی کشور با برخورداری از میانگین سنی ۲۶.۴ جز نقاط جوان کشور محسوب می شود که با وجود این ظرفیت های بی نظیر در بسیاری از زمینه های اجتماعی دچار ضعف و بحران است و نتوانسته آنگونه که باید و شاید رضایت قشر جوان خود را جلب کند.

نبود امکانات تفریحی مناسب و زیرساخت های رفاهی لازم باعث شده جوانان این دیار با بحران های اجتماعی بسیاری مواجه شوند که طبعا تبعات منفی آن آثار سوئی را بر جامعه خواهد گذاشت.

شهرستان بندرعباس با برخوداری از تمامی ویژگی های طبیعی از قیبل دریا، کوه، ساحل و جزایر به صورت یکجا با مشکل کمبود اماکن تفریحی و رفاهی سالم برخوردار است هر چند در سالان اخیر اقدامات قطره چکانی برای ایجاد اماکن فرهنگی و ورزشی انجام شده اما زیرساخت های موجود پاسخگوی حجم بالای مطالبات جمعیت جوان نیست.

فقدان باشگاه ها و سالن های ورزشی مجهز و مناسب، نبود پیش های ورزشی تخصصی و مکان های ویژه ورزش جوانان گره کوری است که در شرایط کنونی با کمبود اعتبارات و سهل انگاری مسئولان با دندان هم باز نمی شود از این رو بسیاری از جوانان بندری مجبورند اوقات فراغت خود در به بطالت و یا پیرامون مشکلات و معضلات اجتماعی بگذرانند.خیابان های غیر استاندارد و شهرسازی غیر اصولی بندرعباس روزانه میزبان جوانان موتور سوار و رانندگان خودرویی است که برای به رخ کشیدن مهارت و رها سازی انرژیشان حوادث را به جان می خرند تا اندکی از شور جوانی لذت ببرند

.خیابان هایی که نه تنها توان حجم تردد و رفت آمد عادی مردم را ندارند انواع لایی ها و ویراژهای جوانان را به جان می خرد که در نهایت به وقوع حوادث رانندگی و تلفات می انجامد.

نبود پیست مناسب موتورسواری وماشین سواری موجب شده تا پاسی از شب خیابان های اصلی ویا فرعی شهر زیربار ترافیک جوانان برود که شور جوانی را در سرعت و مهارت خلاصه می کنند.

صدای ویراژ خودرو ها و موتور در شب ناقوس حادثه ای تلخ برای خانواده های بندرعباس است چرا که پیش بینی حادثه ای جبران ناپذیر و مرگ جوانی در این گذرگاهها دور از تصور نیست.

علی اسفندانی، رئیس پلیس راه هرمزگان با بیان اینکه راکبان موتورسوار بیشترین سهم تصادفات را با آمار ۳۰ درصدی داشته‌اند، اظهار کرد: بیشترین تصادفات استان بین ساعت چهار بعد از ظهر و تا ۱۲ بامداد با آمار ۵۷ درصد صورت می‌گیرد،

انجام حرکات نمایش، کورس گذاشتن در خیابان های بندرعباس جوانان بسیاری را  کام مرگ می کشاند که آمار اختصاص ۵۰ درصدی مجروحین و جان باختگان تصادفی استان به موتور سوران اهتمام جدی مسئولان را می طلبد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها