14

مهر

1403


اجتماعی

03 بهمن 1396 07:53 0 کامنت

 صبح ساحل ، اجتماعی -  مدیرعامل جامعه معلولان هرمزگان گفت: اولین بازارچه مناسب‌سازی‌شده ویژه معلولین در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

محمدحسن استاد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این بازارچه در دهه فجر امسال با هدف حمایت از جامعه معلولان صاحب فن‌وهنر افتتاح می‌شود که در آن صنایع دستی و محصولات معلولان عرضه و  جشنواره‌های غذایی و... برگزار می‌شود.

وی افزود: این بازارچه که در مجتمع شهید عیسی کریمی در ورودی محله قریشی‌های بندرعباس بعد از پارک ولایت واقع شده است، دارای خیاطی هم می‌باشد که آماده ارایه خدمات به عموم و دستگاه‌های اجرایی، مدارس و... هم می‌باشد.مدیرعامل جامعه معلولان بیان کرد: اشتغال پایدار و کسب و کارهای پایدار، یکی از اهداف اساسی  و اصلی جامعه معلولین استان هرمزگان می‌باشد.

استاد اذعان داشت: جامعه معلولین استان با تاسیس مرکز حرفه‌آموزی و کارآفرینی «یارا» اقدام به مهارت‌اندوزی و حرفه‌آموزی به معلولین نموده است که دارای چندین کارگاه هم می‌باشد و تا بحال چندین دوره آموزشی هم برگزار کردیم.

وی افزود: معلولینی که دارای تخصص و مهارت باشند می‌توانند کارآفرین شوند و برای خود یا یک جمع شغل پایدار فراهم کنند.

مدیرعامل انجمن معلولین استان گفت: حمایت‌های مالی هر چند اندک دولت، اما می‌تواند از معلولین ماهر و صاحب فن افراد شاغل بسازد.

استاد خاطرنشان کرد: گسترش کمی و کیفی کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای ویژه معلولین می‌تواند به اشتغالزایی گسترده معلولین استان کمک فراوان کند.

وی گفت: هدف این کارگاه‌ها، نخست مهارت‌اندوزی و حرفه‌آموزی معلولین است تا فرد معلول بتواند با اتکا به کسب مهارت لازم به شغل مناسب و مطلوب دست یابد.

مدیرعامل انجمن معلولین استان در پایان بیان کرد: پیشنهاد می‌گردد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری هرمزگان و دیگر سازمان ها با حمایت از  توسعه و افزایش کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، زمینه اشتغال معلولین استان هرمزگان را فراهم کنند.

دیدگاه ها (0)
img