مدیر عامل این نیروگاه خبر داد:

افزایش تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس



  صبح ساحل ، اقتصادی -   مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس از افزایش 9/23 درصد تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس تا پایان دی ماه 96 نسبت به سال گذشته خبر داد.

کرامت کمالی گفت : تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس با  شش واحد 1/165 مگاواتی  به ظرفیت 990 مگاوات ساعت از مرز چهار میلیون و 684 هزار و 703 مگاوات ساعت گذشت. وی افزود: این تولید با توجه به شرایط گرم آب و هوایی تابستان گذشته  کم نظیر است.مدیر عامل نیروگاه گازی خلیج فارس، این موفقیت ارزشمند را مرهون تلاش مستمر تمامی کارکنان  متعهد نیروگاه و  پشتیبانی بی دریغ شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی دانست و اظهار داشت: کارکنان  نیروگاه تمام تلاش خود را برای آمادگی تولید برق در پیک تابستان  سال آینده بکار خواهند گرفت.

وی گفت : به منظور تامین و تداوم انرژی الکتریکی مطمئن و پایدار در استان و توسعه رفاه عمومی جامعه ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط اقشار مختلف جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه نمود:نیروگاه خلیج فارس در سال 96 در شاخص های مختلف فنی و اداری موفق به کسب  رتبه های برتر شد.  که می توان در این زمینه از کسب رتبه برتر در ارزیابی آمادگی تولید برق در تابستان بین نیروگاه های کشور، کسب مقام اول در جشنواره مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت و کسب رتبه سوم ارزیابی روابط عمومی بین نیروگاههای کشور نام برد.

کمالی همچنین گفت : برای ایجاد آمادگی واحدهای نیروگاه خلیج فارس، طبق برنامه ریزی  قبلی تعمیرات اساسی واحد دو و سه  در حال انجام است که تا قبل از پایان سال این تعمیرات خاتمه و تمام واحد های نیروگاه در سال آتی با ظرفیت کامل در مدار تولید خواهند بود. 

 این نیروگاه دارای شش واحد 1/165 مگاواتی از نوع 13_E2  GT می باشد که در جنب شهر قلعه قاضی قرار دارد و بیشتر از یک سوم تولید برق استان را بر عهده دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها