12

مهر

1403


اجتماعی

03 اسفند 1396 10:38 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: شایسته نیست که استاد قنبر راستگو، هنرمند شاخص کشور در این سن و سال از نداشتن مسکن رنج ببرد.

که در همین خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد قول داد بخشی از هزینه های تهیه مسکن برای استاد قنبر راستگو را تقبل کند و بخش دیگر از سوی مسئولان استانی تأمین شود که در این جهت مذاکراتی انجام داده ام و بزودی این مهم عملی می شود.

احمد مرادی در پیرامون برگزاری جلسه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: در این جلسه با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در خصوص مسائل و مشکلات استان هرمزگان در این حوزه پیشنهاداتی ارائه شد.

وی با بیان اینکه آخرین وضعیت تالار مرکزی بندرعباس به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه فرهنگ و هنر هرمزگان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت وجود چنین بنایی در استان هرمزگان، از تأمین اعتبارات لازم این پروژه خبرداد.مرادی با اشاره به اینکه همچنین تجهیز و تکمیل فرهنگسراهای بندرعباس، فین و ابوموسی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه بر اهتمام جهت تکمیل کتابخانه مرکزی شهر بندرعباس که مدت هاست نیمه تمام باقی مانده تأکید شد که وزیر فرهنگ و ارشاد در این خصوص دستور پیگیری داد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه قنبر راستگو به عنوان یکی از اساتید سازهای محلی در کشور مورد احترام و تقدیر تمامی جامعه فرهنگ و هنر در کشور است و باید بیش از پیش به آن توجه شود، اضافه کرد: شایسته نیست که هنرمند شاخص یک کشور در این سن و سال از نداشتن مسکن رنج ببرد که در همین خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد قول داد بخشی از هزینه های تهیه مسکن برای استاد قنبر راستگو را تقبل کند و بخش دیگر از سوی مسئولان استانی تأمین شود که در این جهت مذاکراتی انجام داده ام و بزودی این مهم عملی می شود.

مرادی همچنین بر برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره روز ملی خلیج فارس در بندرعباس تأکید کرد و افزود: در سالیان اخیر شاهد کمرنگ تر شدن برگزاری این جشنواره در روز ملی خلیج فارس هستیم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به فعال سازی و تقویت بیشتر دبیرخانه این جشنواره خبرداد.

این نماینده مجلس با اشاره به تقویت مطبوعات محلی به عنوان ضرورت های مقوله فرهنگ و هنر در استان هرمزگان، بیان کرد: اکنون شاهد برخی مشکلات و خلأ های قانونی در مسیر حمایت از مطبوعات محلی در جهت درج آگهی هستیم که در این موضوع وزیر فرهنگ و ارشاد قول برطرف شدن ابهامات و تسهیل در روند درج آگهی در مطبوعات محلی رو داد.

وی در پایان بر ضرورت استفاده از نیروهای توانمند هرمزگانی در سطح وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تأکید کرد و گفت: در این خصوص نیز نظر وزیر فرهنگ و ارشاد نیز مثبت و قرار بر آن شد از نیروهای توانمند هرمزگانی حاضر در این مجموعه نیز در پست های کلیدی تری استفاده شود. / ایسنا

دیدگاه ها (0)
img