رييس پليس راهنمايی و رانندگی هرمزگان خبر داد :

مرگ 74 هموطن درسوانح‌ رانندگی درون شهری در استان



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام//  « 74 نفر در طی یازدهم گذشته سال جاری به علت سوانح رانندگی  درون جاده ای جان خود را از دست دادند».

رييس پليس راهنمايی و رانندگی هرمزگان در نشستی با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 81 نفر بوده است ، ٩ درصد کاهش داشته است. 

سرهنگ محمدباقر سلیمی افزود: اين استان در حوزه تلفات درون شهری با 4 درصد کاهش در ١١ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  جایگاه چهاردهم تلفات درون شهری  را به خود اختصاص داده است.

وی آمار  کل تصادفات در حوزه درون شهری استان با رقم یکهزارو 762را کاهش ١٨ درصد نسبت به سال گذشته دانست و در خصوص تصادفات جرحی نیز گفت: در بخش تصادفات جرحی امسال یکهزار و ۸۵۲ نفر در تصادفات شهری مصدوم شده اند که در مقایسه با سال گذشته ۱۶درصد کاهش را نشان می دهد.

سرهنگ سلیمی در ادامه  اشاره ای به آمار46 درصدی  تلفات و جراحات درون شهری مربوط به تصادفات موتورسیکلت‌ها داشت و گفت: 90 درصد تلفات و سوانح درون شهری به عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربات مهلکی که به سرو گردن وارد شده مربوط می‌شود.

صدور 660 هزار برگه اعمال قانون

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در ادامه این نشست با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 651 هزار و 663 تخلف اعمال قانون شده و برگه جریمه برای آنها صادر شده است افزود: امسال این رقم به 660 هزار و 130 تخلف رسیده است که رشد یک درصدی افزایش صدور برگ جریمه را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. سرهنگ سلیمی عنوان کرد: در این مدت  5 هزار و 839 خودرو و 10 هزارو 796 موتورسیکلت به دلیل تخلفات مشمول توقیف، به پارکینگ منتقل شده اند.

به گفته وی، امسال 6 هزار و 453 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان توقیف شده که 3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. 

 سرهنگ سلیمی افزود: در این مدت  18هزارو 896 تخلف تجاوز گذرگاه عابرپیاده  به ثبت رسیده و اعمال قانون شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش نشان می دهد.وی دلایل عمده توقیف خودرو و موتورسیکلت را  فاقد گواهینامه، بیمه نامه، مخدوش بودن پلاک، پلاک های غیر مجاز، تخلفات حادثه ساز، عدم استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران ، آلودگی صوتی شدید از ناحیه اگزوز، حرکت و توقف در پیاده رو، توقف در حریم میادین ، تقاطع ها، نقاط دارای تابلو حمل با جرثقیل و... اعلام کرد.

ابراز نگرانی از مصرف مشروبات الکلی و 

مواد مخدر در رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با ابراز نگرانی از مصرف مشروبات الکلی ومواد مخدر در رانندگی گفت: توقیف گواهینامه افرادی که از مشروبات الکلی و موادمخدر استفاده می کنند با رقم 372 جلد، 78 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.سرهنگ سلیمی  به صدور 27 هزار و 324 جلد گواهینامه جدید در استان اشاره کرد و افزود: صدور گواهینامه‌های جدید 82 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و 18 هزار و 265 گواهینامه تعویض شده و 2 هزار و 199 گواهینامه المثنی نیز صادر شده است.این مقام مسوول  همچنین از ضبط ۱۴۲جلد گواهینامه با حداکثر نمره منفی مشمول ضبط خبر داد .

4 فروردین ماه 96 روز بدون تصادف

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در ادامه سخنان به طرح نوروزی گذشته اشاره کرد و گفت: آمار کشته های سوانح جاده ای از 25 اسفندماه 95 تا 15 فروردین  96،  4 نفر به ثبت رسیده است که  3 نفرآنها بومی بودند .سرهنگ سلیمی بیشترین آمار تصادفات درون شهری  در این طرح را در 28 اسفندماه  ذکر کرد که بندرعباس با 77 درصد، قشم 14 درصد ومیناب با 9 درصد  تصادفات را شامل شدند. وی 4  فروردین ماه امسال را نیز بدون تصادف درون شهری نام برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها