12

مهر

1403


سیاسی

13 اسفند 1396 09:20 0 کامنت

صبح ساحل ، سیاسی - رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: تعداد نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی حدود ۵۰ درصد کمتر از حد لازم است.

به گزارش ایسنا،احمد مرادی در خصوص طرح‌های بررسی شده درکارگروهای کمیسیون شوراها در خصوص بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در استان‌هایی مانند هرمزگان تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بسیار اندک است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر براساس قاعده به ازای هر 150 هزار نفر، یک نماینده در مجلس حضور داشته باشد، بیان کرد: بر اساس این قاعده، استان هرمزگان باید 11 نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشد ولی الان 5 نماینده در مجلس حضور دارند.

وی افرود: براساس این طرح که 40 نماینده اضافه می‌شود، یک نماینده را برای استان هرمزگان دیده‌اند که البته باید در صحن رای گیری شود تا به 6 نفر برسیم.مرادی با بیان اینکه تعداد نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی حدود 50 درصد کمتر از حد لازم است، ادامه داد: در استان‌های دیگر نیز این مشکل وجود دارد، در این زمینه بنا بر جمعیت و شرایط جغرافیایی حوزه‌های انتخابیه، باید تعداد مناسبی در مجلس حضور داشته باشند تا پیگیر امور مردم باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سطح توقع مردم نیز بالا است و انتظارات به حقی دارند، بیان کرد: مردم  توقعاتی دارند ولی برای پاسخگویی به این توقعات نشان باید تعداد نمایندگان مجلس هر حوزه متناسب با جمعیت و وسعت آن حوزه انتخابیه باشد.

دیدگاه ها (0)
img