آغاز عمليات کشف گاز در جزیره هندورابی



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت اسکله و جاده دسترسی در جزیره هندورابی خلیج فارس به منظور توسعه فعالیت های اکتشافی نفت و گاز در این منطقه خبر داد.

"سید محمود محدث"درباره آخرین وضعیت توسعه فعالیت های اکتشاف نفت و گاز طبیعی در جزیره هندورابی خلیج فارس، گفت: با توجه به اینکه هندورابی از جزایر غیر مسکونی خلیج فارس بوده است از این رو برای آغاز فعالیت های اکتشافی باید یکسری تاسیسات زیر ساختی در این منطقه ایجاد شود. مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه به زودی ساخت اسکله و یک جاده دسترسی در جزیره هندورابی آغاز می شودف تصریح کرد: فراخوان مناقصه ساخت این تاسیسات منتشر شده است و به زودی عملیات اجرایی ساخت اسکله و جاده در جزیره هندورآبی اغاز خواهد شد.

در همین حال" محمود زیرکچیان" زاده مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران پیشتر از احتمال کشف ذخایر جدید گاز طبیعی در جزیره هندورآبی خلیج فارس خبر داده و گفته بود: در حال حاضر مراحل نهایی اکتشاف گاز طبیعی در این منطقه در حال انجام است. وی با بیان اینکه جزیره هندورابی بین دو میدان بزرگ گازی لاوان و کیش در خلیج فارس قرار گرفته است، تاکید کرده بود: مطالعات اکتشافی شرکت ملی نفت برای کشف ذخایر هیدروکربوری در این منطقه در حال انجام است. به گزارش مانا، جزیره هندورابی با 22.8 کیلومتر مربع مساحت، در 325 کیلومتری بندرعباس و 133 کیلومتری بندرلنگه و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان در خلیج فارس قرار گرفته است. در سال 1968 میلادی عملیات لرزه‌نگاری دو بعدی در جزیره کیش آغاز و با بررسی داده‌های لرزه نگاری حکایت از وجود 66 تریلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی در این جزیره داده بود. جزیره لاوان دارای مساحتی افزون بر 759 کیلومتر مربع است؛ با اکتشاف نفت در خلیج فارس و فعال شدن شرکت لاپکو در سال 1346 استخراج نفت در این منطقه عملیاتی آغاز شد ضمن انکه میزان ذخایر گاز این میدان حدود 12 تریلیون فوت مکعب ارزیابی می شود.

میدان‌های بلال، رشادت، رسالت، سلمان و لاوان، از میدان های کشف شده در جزیره لاوان است.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها