13

مهر

1403


اجتماعی

03 اردیبهشت 1397 08:32 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: 125 هزار نفر در این استان از اسامی و القاب حسین، ابوالفضل و سجاد برای فرزندان خود استفاده کردند.

125هزار هرمزگانی نام حسین، ابوالفضل و سجاد برگزیدند

فرزاد افشاری نژاد روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای آغاز به کار ثبت احوال هرمزگان تاکنون اسامی 80 هزار نفر با القاب و کنیه های امام حسین (ع)، 40 هزار نفر ابوالفضل و5هزار نفر نیز با نام سجاد نام گذاری شده است. 

وی بیان داشت: حسین، حجت ‌الله، عبدالله، طیب، امیر حسین، محمد حسین و غلام حسین از اسامی و القاب شناخته شده امام حسین (ع)، زین العابدین، سجاد و عابد از نام های شناخته شده امام سجاد (ع) و هم چنین ابوالفضل، ابوالقاسم، اکبر، ناصر، عباس، امیر عباس، غلام عباس و صالح از اسامی مرتبط با حضرت ابوالفضل (ع) به شمار می رود.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اظهار کرد: مردم ایران به اهل بیت و ائمه اطهار (ع) ارادت خاصی دارند و در انتخاب نام های مذهبی و بزرگان دینی برای فرزندان شان پیشگام هستند.

افشاری نژاد ضمن تبریک عیدهای شعبان گفت: ماه شعبان خیر و برکت بسیاری دارد و افراد ‌توانند با هوشمندی و بهره‌ گیری از این ماه، توشه معنوی ارزشمندی کسب کنند.نخستین اداره ثبت احوال در هرمزگان در سال 1304 تاسیس شد و نخستین شناسنامه به نام سید محمد هاشمی صادر شده است. طبق سرشماری سال 95، استان هرمزگان یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر جمعیت دارد./ایرنا

دیدگاه ها (0)
img