مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزجنوب خبر داد:

رکورد تولید شمش آلومینیوم شکسته شد



صبح ساحل ، اجتماعی - محمد خداکریمی//مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزجنوب گفت: رکورد تولید آلومینیوم شکسته شد. محمد نصوری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سال گذشته ۱۷۰ هزار تن آلومینیوم تولید شد که این رقم در عمر این شرکت بی سابقه است.

\r\n

وی با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه هرسازمانی است، تصریح کرد: همین اتکا به منابع انسانی درون شرکت، بالندگی و رشد کارخانه را به همراه داشت و توانست کارخانه را از بحران‌ها نجات دهد.

\r\n

وی با اشاره به اینکه تنها مجموعه صنعتی هستیم که دانشگاه علمی کاربردی داریم، افزود: هم اکنون حدود 700 نفر در این مرکزآموزشی تحصیل می کنند.

\r\n

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی و هرمز جنوب گفت: امیدواریم که بتوانیم ظرفیتمان را به 400 دیگ برسانیم که این اولین هدفمان است؛ 70 درصد مواد اولیه را وارد می‌کنیم و برای تنظیم واردات باید میزان قابل‌توجهی هم صادرات داشته باشیم تا ارز موردنیاز را بتوانیم تأمین کنیم.

\r\n

وی با بیان اینکه تولید بر اساس 342 دیگ باید به 190 هزار تن برسد و اگر 60 دیگ دیگر نیز اضافه شود به 220 هزار تن خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود از سه‌ماهه دوم سال راه‌اندازی این 60 دیگ صورت بگیرد تا بتوانیم به هدف‌گذاری‌مان دست پیدا کنیم.

\r\n

نصوری ادامه داد: یکی از مواردی که پیگیری کردیم استقرار آزمایشگاه همکاراستاندارداست که می‌تواند برای گواهی استاندارد برای محصولات صادر کند. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار صبح ساحل در خصوص جایگاه این کارخانه در منطقه گفت: ازنظر تولید کمی شاید به رقابت معنی‌داری نرسیدیم اما ازلحاظ کیفی بالاترین کیفیت تولید را داریم.

\r\n

نصوری با اشاره به اینکه مالیات معوقات قبل واگذاری از سال 91 تا 93 را پرداخت کردیم، مطالبات برق و مالیاتی را پرداخت کردیم و به‌طورکلی آنچه در تعهد خریدار بوده پرداخت‌شده است، تصریح کرد: در حال حاضر جذب نیرو نداشته و قصد داریم بهره‌وری را با همین نیروها بالا ببریم و انتظار داریم از نیروها حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

\r\n

و ی اظهار کرد: از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی پایان شهریور ماه 94، تعداد دیگ‌ها در مدار از تعداد 258 دیگ به 342 دیگ افزایش یافته و شاهد رشد 33 درصدی تعداد دیگ‌های تولید از زمان واگذاری تاکنون هستیم.

\r\n

وی با اشاره به اینکه 210 دیگ غیرفعال در پایان شهریور ماه سال 94 بوده است، افزود: در حال حاضر تعداد دیگ‌های غیرفعال به 126 دستگاه رسیده و کاهش 40 درصدی دیگ‌های غیرفعال را داریم.نصوری در ادامه به تعداد 60 ست مواد نسوز جهت بازسازی دیگ‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون تعداد 233 دستگاه از دیگ‌های فرسوده راه‌اندازی شده و مواد نسوز، تجهیزات مورد نیاز و جایگزینی نیز تامین شده است.مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزجنوب با تاکید بر این که از زمان واگذاری به بخش خصوصی تاکنون بیش از 237 هزار عدد آند خام تولید شده است، ادامه داد: در حال حاضر این کارخانه به رکورد 106 هزار و 764 عدد آند خام در سال 95 رسیده که بیشترین میزان تولید از زمان راه‌اندازی در واحد آندسازی بوده است.

\r\n

به گفته وی کارخانه قبل از واگذاری، تولید آند نداشته اما از دی ماه 94 تاکنون بیش از 62 هزار آند در میله‌گذاری جدید استفاده شده و امکان ایجاد 300 عدد آند در روز را این‌کارخانه دارا می‌باشد.این مقام مسوول گفت: خوشبختانه این مجموعه تاکنون هیچ روزی تعطیل نبوده و امیدواریم با تلاش مجموعه در آینده نزدیک به تولید اسمی 250 هزار تن برسیم.

\r\n

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزجنوب در پایان به ۲ هزار و 500 نیروی شاغل در این کارخانه اشاره کرد و افزود: 13 هزار خانوار از قبل این کارخانه ارتزاق می‌کنند و بایستی تلاش کنیم توقفی در چرخه تولید به وجود نیاید تا اقتصاد شهر بندرعباس، استان هرمزگان و کشور پویا بماند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها