13

مهر

1403


اجتماعی

22 آذر 1391 09:07 0 کامنت

بزرگترین وقف استان

صبح ساحل، اجتماعی _ جوان ترین واقف هرمزگانی، بزرگترین وقف استان را به نام خود ثبت کرد، به گفته مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان،« موحد مریدی زاده» 24 ساله املاک خود را به وسعت سه ونیم هکتار در جهت کمک به ایتام، تامین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان، کمک به مستمندان روستای سرخا بخش احمدی شهرستان حاجی آباد و ترویج فرهنگ غدیر و مهدویت وقف کرد.

 

الزامی شدن پارکینگ

شهردار بندرعباس از الزامی شدن پارکینگ برای واحدهای تجاری ومسکونی خبرداده است. محمد جواد سلطان زاده گفت: رعایت تعداد پارکینگ برای واحدهای تجاری ومسکونی الزامی است و سازندگان موظف به رعایت آن هستند. وی افزود: افرادی که درخواست مجوز احداث مجتمع تجاری ومسکونی دارند باید این قانون را رعایت کنندو استنکاف ازاین قانون، موجب خواهد شد پروانه ساخت برای این واحدها صادر نشود.

 

مرکز بهداشت وحلیم فروشی ها

رییس مرکز بهداشت بندرعباس گفته 3 هزار و 500 عدد ظروف یکبار مصرف غیرگیاهی از سطح آش وحلیم فروشی های این شهر جمع آوری شده است. عبدالمجید حاجی زاده یادآور شد: به همه واحدهای عرضه مواد خوراکی اعلام شده تا از عرضه مواد خوراکی در ظروف یکبار مصرف غیرگیاهی خودداری کنند.

 

عمرانی درگذشت

پیکر مدیرکل سابق آموزش وپرورش هرمزگان تشییع شد. خلیل عمرانی که پس از یک دوره بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد. از شاعران آیینی کشور به شمار می رفت که آثار متعددی از وی منتشر شده است . درمراسم تشییع پیکر عمرانی درتهران چهره های مختلف ادبی وحتی سیاسی نیز حضور داشتند که از جمله آنها می توان به مصطفی رحماندوست اشاره کرد. پیکر زنده یاد عمرانی به شهر«دیر» زادگاهش در استان بوشهر منتقل شد.عمرانی دریک دوره مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان بود.

 

استاندار سابق هرمزگان به کرمان می رود

خبر دیگر اینکه حسین هاشمی تختی استاندار سابق هرمزگان طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مدیرکل جدید بازرسی استان کرمان منصوب شده است. دراین حکم از هاشمی به عنوان یکی از نیروهای توانمند نظام اسلامی و متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی یاد شده و براساس آن از وی خواسته شده تا در راستای وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مدیرکل بازرسی استان کرمان فعالیت کند. طی روزهای آینده مراسم معارفه حسین هاشمی درکرمان برگزار می شود.

 

بدهی سه هزار میلیارد ریالی

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از بدهی سه هزار میلیارد ریالی تعدادی از کارفرمایان استان به این اداره کل خبر داد. سید فاضل حیدری بلوکی اظهار داشت: در حال حاضر 31 هزار و 807 گارگاه به اداره تامین اجتماعی هرمزگان بدهکار هستند که بیش از نیمی از آنها در بندرعباس مستقر می باشند.وی افزود: کارفرمایانی که اصل بدهی خود را تا 30 آذر پرداخت کنند 90 درصد جرائم آنها بخشوده می شود.

دیدگاه ها (0)
img